16 Eylül 2014 Salı

Öğrencilerimiz okulumuza ve sınıf ortamına her geçen gün daha iyi uyum sağlıyorlar. Arada sırada okulumuzun kurallarını, öğrencilerimizin okulumuzun hangi alanlarını kullanabileceklerini hatırlatıyorum. Evimizde öğrencimiz ile okul hakkında sohbet ederken arada sırada kurallarımızı hatırlatalım.

Bugün ilk dersimize şarkı söyleyerek başladık."Ali Baba'nın Çiftliği'nden" sonra öğrencilerimizin bildikleri bir şarkı olan "Daha Dün Annemizin Kollarında Yaşarken" şarkısını söyledik. Bilgisayardan bir kere dinledik daha sonra gitar ve flüt eşliğinde şarkımızı söyledik. Diğer dinlediğimiz şarkımız ise "Günaydın De". Öğrencilerimiz bu şarkıyı bilmiyorlar ama sık sık sabahları ilk dersimizde söyleyeceğiz. Kısa bir süre içerisinde öğreneceklerdir. Şarkılarımıza ulaşmak için aşağıdaki bağlantıya tıklayınız.


Diğer dersimizde matematik yaptık. Öğrencilerimizin sırasına bir miktar "birim küplerden" koydum. İstediğim sayı kadarını ayırmalarını istedim. Anaokulunda sayı sayımayı ve istenilen çokluğu ayırmayı öğrenen öğrencilerimiz çok kolay bir şekilde çalışmayı yaptılar. Yapamayan öğrencilerimize nasıl yapmaları gerektiğini sık sık gösterdim. Yapabilen arkadaşlarından yardım alarak onlarda çalışmalarını tamamladılar. Evimizde sık sık sayı sayma çalışmaları yaptıralım. Bunu yaparken; "hadi 20'ye kadar say veya şu kadar say" demek yerine bunu eşyalar kullanarak yaptıralım. 


Matematik dersimizin devamında öğrencilerimize çalışma kağıdı verdim. İstenilen sayı kadarını boyama ile ilgili bir çalışmaydı. Devamında kısa bir çizgi çalışması yaparak dersimizi bitirdik.

Türkçe dersimizde "başkalarının eşyalarını izin almadan kullanmama" konulu bir hikaye çalışması yaptık. Öğrencilerimize hikayeyi canlandırarak anlatmaya çalıştım. Hikayenin sonunda sorular sordum. Hikayemize ulaşmak için aşağıdaki bağlantıya tıklayınız.


Öğleden önce son 20 dakika kalan çizgi filmimizden bir kısım daha izledik. İzlediğimiz yere kadar olan kısımdan sorular sordum. Öğrencilerimiz filmi en ince detayına kadar izliyorlar. Benim beklediğim basit cevapların daha ilerisinde cevaplar veren öğrencilerimiz vardı. :)

Öğleden sonra ilk dersimizde kes - yapıştır etkinliği yaptık. Bazı matematik şekillerinden oluşan çalışma kağıtlarını öğrencilerimize verip kesik olan noktaları birleştirmelerini istedim. Daha sonra bu şekilleri kesip dağıttığım fon kartonlarına yapıştırdılar. Fon kartonlarını küçük verdim ve istedikleri gibi yapıştırıp boyamalarını söyledim. Bazı öğrencilerimiz bu şekillerden bir resim yapmaya bir nesne oluşturmaya çalışmışlar. ;) Yapılan çalışma ile ilgili fotoğraflarımız;




Son dersimiz her gün olduğu gibi oyun ve fiziki etkinliklerdi. Ön bahçede "Uçak" oyununu oynadık. Daha sonra "Balık Ağı" oyunu ile devam ettik. Son 15 dakika arka bahçede serbest oynadılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder