12 Ocak 2015 Pazartesi

c Sesine Geçtik

Geçtiğim 2 hafta boyunca olumsuz hava şartlarından dolayı ilçemizdeki okullar tatil olmuştu. Bu yüzden okuma ve yazmada dönemin başında yaptığım planlama aksamalar oldu. 5 ve 6. grup harfleri 2 günde bir vermem gerekirken artık her gün yeni bir ses göstereceğim. Öğrencilerimiz zaten sesleri birleştirme mantığını kavradığı için kelime oluşturma ve dikte çalışmalarında çok zorlanmıyorlar. Sadece yazılışı biraz zor olan seslerin üzerinde çok duruyoruz ve öğrendiğimiz sesleri sürekli tekrarlıyoruz.

İlk dersimizde hızlı bir şekilde ödev kontrolünü yaptım. Aylar ve günler konusuna değindik. Takvimimizden bugünün tarihini işaretledik. Daha sonra okuma ve yazma kitabımızdaki "ç" sesiyle ilgili dikte çalışmasını yaptık.

İkinci dersimizde ödev olarak verdiğim "Karga" tekerlemesini söyledik. Bazı öğrencilerimiz tekerlemeyi ritim tutarak çalışmış ve güzel olmuş. :) Daha sonra "Gemi" tekerlemesi dikte çalışmasına başladık.

Üçüncü dersimizde öğrendiğimiz sesleri tekrar ettik. "c" sesini ile ilgili şarkı dinleyip şarkıda geçen varlıkların isimlerindeki "c" seslerini bulmaya çalıştık. "c" sesi faikülümüzdeki hece, kelime ve cümle çalışmalarını öğrencilerim yaparken bende tek tek öğrencilerime fasiküldeki kelime ve metinleri okutmaya çalıştım.

Öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Matematik kitabımızın 1. dönem konularını bitirdik. Sadece değerlendirme çalışmaları kaldı. Matematiği sürekli geriye dönük çalışmalar yaptırdığım için değerlendirme çalışmasını ileri bir günde yaptıracağım. Hazırladığım sunum yardımıyla "toplama işlemi" ne giriş yaptık. Öğrencilerime hazırladığım çalışma kağıtları ile konumusu kavrama çalıştık. Fasulyeleri, sayı çubuklarını, mavi kapakları kullanarak toplama işlemlerini modellemeye çalıştık. Çalışma kağıdımızın  bir kısmını bitirdik kalan kısmını yarın tamamlayacağız.

Son dersimizde öğrencilerimi serbest bıraktım. Kitap okuduk, resim yaptık, oyun hamurlarıyla oynadık. Ben de gruplar halinde öğrencilerimi yanımı çağırıp toplama işlemiyle ilgili problem söyledim. Nasıl çözebileceğimizi konuştuk. Parmaklarımızla sayının üstüne nasıl ekleme yapılacağını gösterdim. (İleri sayma)

Okul çıkışında sınıfımızın zeminine ve alfabemize "c" sesini boyadım. Öğrencilerimin derste yaptıkları etkinliklerin fotoğraflarını yasaktan dolayı artık sitemizde ve facebook sayfamızda paylaşmayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder