6 Ocak 2015 Salı

g Sesine Geçtik

İlk dersimizde takvim, aylar ve günler konusuna değinerek başladık. Zamanı ölçme zor bir konudur ve öğrencilerin kavraması zaman alacaktır. Bu yüzden her gün ilk dersimizde öğrencilerime dağıttığım takvim üzerinden konumuzu tekrarlayacağız. Tahtamızın sağ üst köşesine tarihi yazacağız.

Dersimizin devamında okuma yazma kitabımızdaki "ç" sesiyle ilgili olan okuma metnini öğrencilerim yazarken bende tek tek ödev kontrolü yaptım. Daha sonra okuma metnini okutmaya başladım. İkinci dersimizin yarısına kadar okuma çalışması yaptık.

İkinci dersimizin yarısından başlayıp üçüncü dersimizin yarısına kadar zaman ölçme konusunu çalıştık. Saat kavramı üzerinde durduk. Sınıfa getirdiğim saat modeli üzerinden saatteki sayıları vesaatin kollarını inceledik. Tam saatlerin ( saat 4, saat 7 gibi) okunuşlarını öğrendik. Çalışma kitabımızdaki saatler ile ilgili etkinlikleri yaptık.

Üçüncü dersimizin kalan zamanında ve dördüncü dersimizde alfabe şarkımız ile seslerin tekrarını yaptık. "g" sesini hikaye ve şarkı dinleyerek hissettik ve okuduk. Yazılışına çalıştık. Fasikülümüzdeki kelime oluşturma etkinliklerini çalıştık. Tamamlamayan öğrencilerimiz evde bu etkinlikleri tamamlamalı ve okuma metnini okumalıdır.

Öğleden sonra "Saat" yapımı etkinliğini çalışmaya başladık ve plandığım gibi 2 dersimin tamamını aldı. Sadece 5 öğrencimiz etkinliği tamamlayabildi. Diğer öğrencilerimizle yarın son derste etkinliğimizi çalışmaya devam edeceğiz. Bu etkinlik ne kadar yorucu ve zor olsa da öğrencilerim bu çalışmanın altından kalktılar. :)
Saat yapımı için 20 cm çapında kesilmiş mukavva, fon kartonları, öğrencilerim isteğine bağlı olarak süsleme eşyaları ve şablonları kullandık. Öğrencilerim sayıların ve saatin kollarının olduğu şablonu çalışırken bende mukavvaları kestim. Daha sonra A3 boyutunda öğrencilerime fon kartonu ve kestiğim mukavvalardan verdim. Öğrencilerim önce fon kartonunu mukavvanın üzerine yapıştırıp etrafını kestiler. Daha sonra sayıları kesip yapıştırdılar. Göz, burun ve ağız kısmını tamamladıktan sonra verdiğim diğer şablonlar (ayak ve kulakların olduğu) kullanarak saatin gövdesini tamamladılar. Sağlam olması için akrep ve yelkovanı fon kartonuna yapıştırıp kestiler. Çalışmasını tamamlayan öğrencilerin akrep ve yelkovanlarını raptiye ile tutturarak etkinliğimizi tamamladık. Çalışmanın şablonlarına ulaşmak sitemiz görsel etkinlikler sayfasına bakabilirsiniz.

Okul çıkışı öğrendiğimiz "g" sesini sınıfımızın zeminine ve alfabemize yazdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder