20 Ocak 2015 Salı

j Sesine Geçtik

Gazimihal İlkokulu'nda öğretmenliğe 1. sınıf ile başlamıştım. O öğrencilerimi geçen sene mezun edip tekrar 1.sınıfa şimdiki sınıfıma başladım. Bu sınıfa başladığımda dönemin başında gerek velilerimize gerekse öğrencilerime bir sistem ve düzen içerinde sınıfımızı okulumuzun en farklı sınıflarından biri haline getireceğimizi söyledim. Bunu gerçekleştirebildiysek ne mutlu bize. :) Bu düzen öğrencilerimi 4. sınıftan mezun edinceye kadar devam edecek ve sürekli yaptıklarımızın üzerine yenilikler koymaya devam edeceğiz. ;)

Dönem başladığında 2 hafta süren uyum sürecinden sonra "e" sesi ile okuma yazmaya başladık ve bugün "j" sesi ile tam anlamıyla bütün harflerimizin çalışmaları bitti. Öğrencilerimize bakıp şöyle bir düşünürsek;  29 küçük - 29 büyük olmak üzere 58 karakter öğrendiler. Yaşları küçük olmasına rağmen kapasitelerinin ne kadar büyük olduğunu göstermez mi? Hem de kısa bir süre içerisinde. Şimdi okumayı hızlandırmaya, yazılarımızın güzel ve okunaklı olmasına ve okuduğumuzu anlamamıza yoğunlaşacağız.

İlk dersimize sınıfımızdaki etkinlikleri tekrar ederek başladık. Ayları ve günleri tekrar ettik. Takvimimizden bugünün tarihini işaretledik. "f" sesiyle ilgili okuma yazma kitabımızdaki etkinlikleri öğrencilerim tamamlarken bende ödev kontrollerini yaptım. "Fare İle Fil" in olduğu bir görselden hikaye yazmayla ilgili ödev vermiştim. O ödevi kontrol ettim. Yanlış yazımları düzeltmeye çalıştım. Hikayelerimizi sınıf panomuzda sergiledim.

İkinci dersimizde dikte çalışması yaptık. "f" sesiyle ilgili kısa bir olay yazdık. Öğrencilerimde tahtada kelime kelime cümleleri yazdılar.

Üçüncü dersimizde matematik yaptık. Matematik çalışma kitabımızdaki değerlendirme etkinliklerine başladık. Tekrar çalışmaları yaptık.

Dördüncü ve öğleden sonraki ilk dersimizde "j" öğrenimiyle ilgili etkinlikler yaptık. Fasikülümüzü bitirdik. Okuma çalışmaları yaptık.

Son dersimizde öğrencilerimi serbest çalışmaları için bıraktım. Bazı öğrencilerimiz resim yaptı, bazıları oyun hamuru oynama, bazıları toplama işlemi yaparken bazıları da okuma çalışmaları yaptılar. Ben de okumada geri olan öğrencilerimi yanıma alıp okuma çalışması yaptırdım.

Okul çıkışında sınıfımızın zeminine ve salyangozumuza "j" sesini yazarak bu iki sınıf içi etkinliğini de bitirmiş olduk. Umarım bizden sonra gelecek olan 1. sınıf öğrencilerimiz için faydalı bir çalışma olur.

 
 
 Sınıfımızın zeminine harflerimizi yazmak için kullandığım taslaklar
 
 
 
"Fare İle Fil" hikaye çalışmalarımız
 
 
 
 Sınıfımızdaki alfabe salyangozumuzun bitmiş hali

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder