15 Ocak 2015 Perşembe

ğ Sesine Geçtik

İlk dersimize sınıfımızın duvarındaki eğitim materyallerini tekrar ederek başladık. Takvim konusunu tekrar ettik. Ayları ve günleri saydık. Takvimimizden bugünün tarihini işaretleyip tahtaya yazdık. İlk okuma yazma kitabımızdaki "h" sesi metnini yazıp sessiz ve sesli okumalar yaptık. Bugün okumayı hızlandırmak için yeni bir teknik denedim. Okuma metnimizi .pdf formatında açıp harflerin boyutunu ekranı kaplayacak şekilde ayarladım. Daha sonra ekranı fare ile belli bir hızda kaydırarak okuma çalışması yaptırdım. 4. sınıfı okuturken okuma metinlerini solo müzik eşliğinde videodan aşağıdan yukarıya kayan yazılar olarak hazırlıyordum. Bu tür çalışmalar öğrencilerin okuma hızını yükseltmişti. Aynı çalışmaları öğrencilerimin düzeyinde hazırlayıp uygulayacağım.

İkinci dersimizde öğrendiğimiz sesleri tekrar ettik. Bunun için hazırladığım sunumu ve alfabe şarkısını kullandım. "h" sesiyle ilgili dikte çalışması yaptırdım.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde "ğ" sesiyle ilgi etkinlikler yaptık. Önce morpakampüsten "ğ" sesi hikayesini dinledik. Şarkı söyledik. "ğ" sesi dilimizde kelimeler içerisinde anlam bulan bir ses olduğu için fark edilmesi ilk başta zordur. Öğrencilerimde "y" ve "h" sesi gibi düşündüler ilk başta."ğ" sesini fark ettirmek için bir yudum su ile gargara yaptık. Sesin nasıl çıktığını fark ettik. Sesi söylerken parmaklarımız ile gırtlağımıza dokunduk. Gırtlağımızın titrediğini fark ettik. Öğrencilerimin hepsi sesin nasıl çıktığını fark ettiler. Hikayede ve şarkıda geçen varlıkların isimlerindeki "ğ" seslerini bulmaya çalıştık. "ğ" sesi fasikülümüzden kelime ve cümle oluşturma çalışmalarını tamamladık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Matematikten toplama işlemini geliştirmek için basit bir eğitim aracı hazırladım. Toplama işleminde toplanan sayıların olduğu kısımlara su şişesilerini ve toplam kısmına küçük bir kutunun olduğu aracımızla işlemler yaptık. İlk önce matematik defterimize 1 - 10'a kadar olan sayıları tek kare kullanarak yazdık. Aynı çalışmayı birkaç kere tekrarladık ve öğrencilerim matematik defterine sayıları nasıl yazacaklarını kavradılar. Daha sonra A4 kağıdının yarısını kullanarak her birine sayıları yazıp yere koyduk. Her sayı için o miktarda küplerimizi kağıdımızın altına koyduk. Öğrencilerimden istedikleri iki sayıyı söylemelerini ve bunları toplamalarını istedim. Örneğin; 2+3=? öğrencimiz yerden iki tane küpü alıp toplama aracımızdan toplanan şişelerinden attı. Daha sonra aynı işlemi üç için yaptık. Kutuda biriken küpleri topladık ve toplama yazdık.

Son dersimizde matematikten kalan işlemlerimize devam ettik. Süleyman öğretmenimizde öğrencilerimize yardımcı oldu. :) Dersimiz bittikten sonra öğrencilerimi serbest bıraktım. Resim yaptık, oyun hamuru oynadık, kitap okuduk.

Okul çıkışı sınıfımızın zeminine ve salyangozumuza "ğ" sesini boyadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder