14 Ocak 2015 Çarşamba

h Sesine Geçtik

İlk dersimize sınıfımızın duvarlarında bulunan eğitim materyallerini tekrar ederek başladık. Önce takvimimizden ayları ve günleri tekrar ettik. Takvimimizden tarihi işaretledik. Ritmik saymaları ve öğrendiğimiz sesleri tekrar ettik. Okuma yazma kitabımızdaki "p" sesiyle ilgili okuma metnini öğrencilerim yazarken ben de tek tek ödev kontrolü yaptım. Okuma ve yazmada geri olan öğrencilerimle bireysel olarak çalıştım.

İkinci dersimizde öğrencilerimizin yazdıkları metni topluca ve bireysel olarak okuduk. Daha sonra sesli bir şekilde hecelerine ayırarak okuma yaptık. Kelimeleri nasıl hecelere ayıracağımızı çalıştık. Kitabımızdaki metni hecelerine ayırarak okuduk. Kalan zamanımızda "p" sesiyle ilgili dikte çalışması yaptık. Basit hece ve kelimeler oluşturmaya çalıştık.

Üçüncü dersimizde öğrendiğimiz sesleri sunum ve alfabe şarkısı ile tekrar ettik. "h" sesiyle ilgili okuma ve yazma etkinliklerini yaptık. "h" ve "H" sesini defterimize yazmaya çalıştık. "h" sesi fasikülündeki etkinlikleri çalışmaya başladık.

Dördüncü dersimizde fasikülümüzü çalışmaya devam ettik. Okuma ve yazmada geri olan öğrencilerimle bireysel olarak hece ve helime oluşturma çalışması yaptırdım.

Öğleden sonraki ilk dersimizde toplama işlemi çalışma kağıdımızı tamamlamaya devam ettik. Toplama işleminin yan yana yazıldığı gibi alt alta yazılarak da yapılabileceğini gösterdim. Kağıdımızdaki etkinlikleri tek tek öğrencilerimin yanına giderek yaptırmaya çalıştım. Parmaklarımızı kullanarak üstüne ekleme ve ileri sayma şeklinde toplamanın nasıl yapılacağını gösterdim. Kağıdımızın yetişmeyen son birkaç etkinliği kaldı. Ödev olarak verdim.

Son dersimizde sınıfımıza misafir öğretmenimiz geldi. Okulumuz bilişim teknolojileri öğretmeni, Süleyman öğretmenimiz ile bazı öğrencilerimiz resim yaptılar. Süleyman öğretmenim kardan adamları güzel çizmiş. :) Kardan adamı çizdiren bana getirip gösterdi. :D Ben de yetiştirebildiğim kadar öğrencilerimi tek tek yanıma çağırarak hikaye okutmaya çalıştım. Dersimizin son 10 dakikasında öğrendiğimiz şarkıları tekrar ettik.

Okul çıkışı "h" sesini sınıfımızın zeminine ve salyangozumuza yazdım. Dün "p" sesinin görsellerini ekleyememiştim. "p" sesi görsellerini de bugüne ekledim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder