22 Ocak 2015 Perşembe

İlk dersimize genel tekrarları yaparak başladık. Takvim konusuna değinerek tarihimizi takvimimizde işaretledik. Ödev kontrolünü yaptım. Ödev kontrolünü yaparken öğrencilerimde dün verdiğim Nasrettin Hoca fıkrasını okudular.

İkinci dersimizinde fıkraya çalışmaya devam ettik. Sessiz ve sesli okumalardan sonra toplu okuma çalışmalarını yaptık. Daha sonra parça parça takip ederek okuma yaptık. Fıkrayı canlandırdık. Fıkrayla ilgili sorular sorduk ve yanıtladık.

Üçüncü dersimizde dikte çalışması yaptık. Bunun için kelime kartlarını kullandım. Öğrencilerime her kart için 7 - 8 kelime söyledim. Defterlerine yazmaya çalıştılar. Daha sonra kartları dağıttım ve herkes kendi yanlışını ve doğrusunu kontrol etti. Ben de sırayla defterlerini kontrol edip yanlışları düzeltmeye çalıştım.

Dördüncü dersimizde matematik defterimize toplama işlemleri yapmaya devam ettik. İşlemlerimizi problem oluşturarak yapmaya başladık. İşlemleri yaparken abaküs kullandık. Kalan zamanımızı toplama işlemini oyunlaştırarak değerlendirdik.  Tahtaya 4 tane büyük kelebek çizdim. 4 tane not kağıdına da toplama işlemi yaptım. Öğrencilerden sıranın üzerinde başlarını koymalarını ve gözlerini kapatmalarını istedim. Not kağıtlarını 4 öğrencinin önüne koydum. Öğrencilerimiz tahtaya gelerek kelebeklerin kanatlarına toplanan sayılar kadar benek çizdiler. Daha sonra sonuçları kelebeklerin altına yazdılar.

Öğleden sonraki iki dersimizde "Yaramaz Fare" etkinliğini yaptık. Sevimli fare videolarını izleyerek dersimize başladım. Daha sonra "Yaramaz Fare" şarkısını dinledik. Sözlerini söyledik ve kes-yapıştır etkinliğimiz boyunca şarkıyı dinledik, öğrenmeye çalıştık. Öğrencilerime fare kes-yapıştır taslağını dağıttım. Yönergeleri açıkladım ve çalışmaya başladık. Öğrencilerimin hepsi etkinliğini bitirdi ve sınıf panomuzda sergiledik.

Etkinliğin şarkısı "Şarkılarımız", kes-yapıştır taslağı "Görsel Etkinlikler" sayfasındadır.

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder