12 Nisan 2017 Çarşamba

Zaman Kavramı

İlk dersimizi ev çalışması olarak verdiğim saat okuma etkinliğinin kontrol çalışmasını yaparak başladık. Kısaca dün çalıştığımız konuyu tekrar ettik. Kalan zamanımızda Türkçeden verdiğim okuduğunu anlama etkinliğinin karşılaştırma, destekleyici ve açıklayıcı ifadeler ile ilgili çalışmayı yaptık.

İkinci ve üçüncü dersimizde fen bilimlerinden elektrik kaynakları konusunu çalıştık. Geçen hafta elektriğin günlük hayatımızdaki önemini ve elektrik enerjisi ile çalışan araçların hangi ihtiyaçlarımızı karşıladığını çalışmıştık. Ayrıca elektriğin üretimi, barajlar ve termik santraller ile ilgili morpakampüsten çalışmalar yapmıştık. Genel tekrar çalışmasından sonra morpakampüsten animasyonlar ile elektrik kaynaklarını çalıştık. Sınıfa getirdiğim piller, laptop ve matkap bataryaları ve diğer elektrik kaynakları ile ilgili görseller ile incelemelerde bulunduk. Şehir elektriği ve diğer elektrik kaynaklarını kavramaya çalıştık. Bu elektrik kaynaklarının nerelerde hangi araçlarda kullanıldığını kavramaya çalıştık. Defterimize konuyla ilgili görsel etkinlik ve not tutma çalışması yaptık.

Dördüncü dersimizde saat okuma ve zaman kavramı ile ilgili defterimize gerekli not tutma ve tekrar çalışmasını yaptık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde saat okuma ile ilgili dün yaptığımız etkinliğe devam ettik. Öğrencilerimizin bir kısmı konuyu kavradılar. Zaman kavramıyla ilgili bazı öğrencilerimizin hazırbulunuşluğu gerekmektedir. Ayrıca bazı öğrencilerimiz ile bireysel çalışmalar ile sürekli tekrar çalışması gerekiyor. Zaman konusu soyut bir konu olduğundan öğrencilerin algılaması zor oluyor. Zamanı kavrayabilen zihninde ne olduğunu canlandırabilen öğrenciler ileri düzey soruları yapabilirken (öğleden sonra saat 4 iken 165 dakika öncesi veya sonrası gibi), zamanı tam olarak kavrayamayan (1 saat mi daha uzun bir süredir işte 1 gün mü veya 1 dakika mı? gibi ya da yarım saatlik sürede neler yapılabilir sorusuna uygun yanıt veremeyen öğrenciler) zamanın ne olduğunu tam olarak kavramak için hazırbulunuşluğa henüz sahip değildir. Bu öğrencilerimiz ile zaman konusu üzerinde sürekli çalışma yapmamız gerekmektedir. Dört işlem becersinden sonra asıl matematiğin başladığı konular bunlardır. Kesirler, zaman kavramı, ölçüler, geometri ile ilgili hesaplamalar. Dört işlemi bir şekil öğrenciler basit düzeyde bile olsa öğrenebiliyor fakat bu konular ileri düzey matematiğin ilk konuları ve tamamen sayısal zekaya yönelik konulardır. Zaman konusu ile ilgili bireysel çalışmalarımızı okul sonrası yaptığımız çalışmalarda devam edeceğiz.

Son dersimizin bir kısmında rehberlik çalışması yaptık. Daha sonra serbest oyun etkinliği yaptık.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile sayı örüntüleri ve kesirler ile ilgili pratik zekaya yönelik etkinlikler ve problemler çözdük. Okuduğunu anlama çalışması yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder