13 Aralık 2017 Çarşamba

Ardışık Doğal Sayıların Toplamı

İlk dersimize rehberlik çalışması yaparak başladık. Sosyal bilgilerden yönler ile ilgili konuyu kısaca tekrar edip kroki çizme konusuna başladık. Kroki konusunu geçen sene detaylı olarak çalışmıştık. Kuş bakışı görünümünün ne olduğunu sorarak konuya giriş yaptık. Kuş bakışı görünümü olan şehirlerden örnekler gösterdim. Daha sonra morpakampüsün animasyonunu izleyerek krokiyi yön tarfinde nasıl kullanmamız gerektiğini konuştuk. Örnek kroki çizimlerini inceledik.

İkinci dersimizde ders kitabındaki krokileri inceledik. Konuyla ilgili soru cevaplar yaptık. Ders defterimize konuyla ilgili kısaca not tuttuk ve okulumuzun bulunduğu bölgelenin krokisini çizmeye çalıştık. Ev çalışması olarak öğrencileirmiz evlerinin bulunduğu bölgenin krokisini çizecekler.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde ardışık doğal sayıların toplamı konusunu işledik. Tahtaya1'den 50'ye kadar olan sayıları yazdım ve bu sayıları toplamalarını istedim. :)) Bazı öğrencilerimiz bu durum karşısında şaşkındı tabi. Bazıları hemen eline kağıdı kalemi alıp sayıları alt alta yazarak toplamaya koyuldular. Bir süre sonra yanıtlar gelmeye başladı fakat sadece sonuca yakın cevaplar geldi işlem hatalarından dolayı. Bu tür ardışık sayıların kısa yoldan toplamı olduğunu ve bu toplama işleminin nasıl yapılacağını kavramaya çalıştık. Öncelikle ardışık sayı, ardışık çift ve tek sayılar neler olduğunu gördük. Ardışık sayıları kısa yoldan toplamanın mantığını örnekler işlemler ile kavradık. Ardışık sayıların toplamını bulurken hangi yönetemleri kullanabileceğimizi açıklamaya çalıştık. Morpakampüsten konuyu tekrar ettik. Konuyu aşağıda verdiğim ders anlatımıyla tekrar ediniz. Ev çalışmasını yapmadan önce mutlaka konu tekrarı yapınız.


Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Beslenme ile ilgili metne çalışmaya devam ettim. Görsel okuma, tahmin, hikaye haritası ve metin inceleme sorularını okuma çalışmasından sonra yaptık. Metni bu hafta tamamlayacağız.

Son dersimizde oyun ve fiziki etkinlikler yaptık. Tombik oyunu oynadık. Öğrencilerimiz artık bu oyunun oynanışını ve ne tür stratejiler yapacağını kavradılar.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimizde Türkçe değerlendirme çalışması ve matematikten ardışık sayıların tekrarı konusuyla ilgili çalışma kağıtlarından etkinlikler yaptık. Halk oyunlarından Cumaovası Yörük Ali zeybeğine çalışmaya devam ettik. Üç figürün oynanışını tamamladık. Kız öğrencilerimizle diğer oyunların tekrarını yapmaya devam ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder