20 Şubat 2015 Cuma

Çizgili Deftere İlk Diktemiz

Yorucu ve eğlenceli bir haftayı daha geride bıraktık. Sınıfta morpa kampüs eğitim ve öğretim sitesini sıkça kullanan ve velilerime tavsiye eden biriyim. 15 tatil için öğrencilerime morpakampüsten gelen ücretsiz kullanımı vermiştim.15 tatilde morpakampüs etkinliklerini başarıyla tamamlayan öğrencim Muhammed Yasin ACAR'ı tebrik ederim. Morpakampüs başarı belgesini öğrencime verdim.

İlk dersimize ritmik saymalar ile başladık. Geçmiş konulardan birkaçı hakkında soru cevap yaptık. Takvim ve günler konusunu tekrar ettik. Kalan zamanımızda Hayat Bilgisi dersi yaptık. Hayat Bilgisi'nden çocukluğumuzla ilgili konuyu çalıştık.

İkinci dersimizde çocukluğumuzla ilgili konuya devam ettik. Kendi çocukluğumla ilgili hazırladığım sunumu öğrencilerime izlettim. Nasıl bir çocukluk geçirdiğimi fotoğraflar ile kısaca anlattım. Çocukken nasıl olduğumu şimdi nasıl olduğumu sordum. Çocukken yapamadıklarımı şimdi yapabildiklerimi konuştuk. Hazırladığım diğer bir sunum ile konuyula ilgili soru cevap yaptık. Morpa kampüsten konuyu dinledik. Etkinliklerini yaptık.

Üçüncü dersimizde çizgili deftere dikte çalışmamıza başladık. Öğrencilerime defterlerini dağıttım. Defterlerini nasıl kullanmaları gerektiğini gösterdim. Harflerin satırlara nasıl yazılması gerektiğini konuştuk. İlk başta belli bir süre satır atlayarak yazı yazacağımızı söyledim. Ben de bilgisayardan çizgili satırı olan word sayfası açtık. Defterlerimize "Atatürk" şiirini yazdık. Dikte sırasında mısrayı söyledim. Daha sonra mısradaki kelimeleri tek tek söyleyerek öğrencilerimin yazmalarını sağladım. Her mısradan sonra yazıları kontrol ettim. Hataları düzelttim. Bilgisayardan o mısrayı yazdık. Çalışmamızı bu şekilde bitirdim. Bütün öğrencilerimin yazı çalışması;
 
 
 
 
 
Geçen hafta ilk defa uyguladığım çizgili satırlara geçiş çalışmasının sonucunu bugün aldım. Öğrencilerimin büyük bir kısmının yazısı çok güzel oldu. Ufak tefek hatalarımız olsada genel olarak başarılı bir çalışma yapmış olduk. Velilerimiz de ev ödevlerinde öğrencilerimizi yeteri kadar desteklerse (defterleri düzenli kullanma konusunda) yazılar daha da güzelleşecek hatalar olmayacaktır.

Dördüncü dersimizde ödev olarak verdiğim "Aslan İle Fare" metnini çalıştık. Okuma ve dinleme çalışmalarını yaptık. Metinle ilgili okuduğunu anlama sorularını cevaplandırdık. Değerler konusu özellikle yardımseverlik ve iyilik yapma konusu üzerinde konuştuk. Güzel davranışların neler olabileceğini konuştuk. Önceden hazırladığım davranış kutusunun kullanımını öğrencilerime anlattık.
Öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Matematikten verilmeyen toplananı bulmayla ilgili etkinlikler yaptık. Verilmeyen toplananı ayırma yönetmiyle de yapabileceğimizi gösterdim. Bunun için sınıfta küpleri kullandık. Her işlem için öğrencilerimi tahtaya kaldırıp küpler ile verilmeyen toplananı bulmalarını sağladım. Verdiğim ödevin ilk aşaması bu anlatımla ilgilidir. Öğrencilerim evde çalışma yaparken fasulyelerini kullanırlarsa ilerleyen zamanlarda çıkarma işlemini de kavramakta zorlanmayacaklardır.

Son dersimizde yeni çizgi filmimizi izlemeye başladık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder