27 Şubat 2015 Cuma

Zihinden Toplama İşlemi

İlk dersimize kısa bir sohbetten sonra ritmik saymalar yaparak başladık. Takvim konusuna değinerek bugünün tarihini işaretledik. Kalan zamanımızda dinleme metni çalışması yaptık. Öğrencilerime "Ağustos Böceği İle Karınca" hikayesini okudum. Birkaç öğrenciye hikayeyi anlatmasını istedim.

İkinci dersimize dinleme metni çalışmasına devam ederek başladık. Morpa kampüsten hikayeyi bir kez daha dinledik. Etkinliklerini ve metin anlama sorularını cevaplandırdık. Bugün verdiğim ödev bu hikaye ile ilgili olduğundan öğrencilerime ödevi nasıl yapacaklarını anlattım. Ödevde hikayeyi yarım bıraktım ve öğrencilerimden hikayenin geri kalanını tamamlamalarını istedim.

Üçüncü dersimizde dikte çalışması yaptık. Türkçe defterine "Küçük Arı" isimli kısa bir hikaye yazdık. Hikaye ile ilgili soruları sözlü olarak yanıtladık.

Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Okulumuz matematik öğretmeni de bize eşlik ederek yardımcı oldu . :) Matematikten zihinden toplama işlemi yapma konusuna giriş yaptık. Birim küpleri ve kalemleri kullanarak işlemleri probleme dökerek ve hikayeleştirerek anlamaya çalıştık.
Zihinden toplama işlemi yapmak daha doğrusu zihinde sayıları parçalayarak parçaları bir diğerine eklemek zor olduğu için işlemleri probleme dökerek ve hikayeleştirerek anlatmaya çalıştık. Sitemizi takip eden öğretmen arkadaşlarımız için yaptığımız bir çalışmayı örnek olarak anlatayım:

"Tahtaya 7 + 5=? işlemini yazdık. Tabi öğrencilerimiz bunun cevabını hemen söylediler. Öğrencilerimize matematik öğretmenimizle beraber bu işlemi hikayeleştirerek çözeceğimizi söyledik. Önce birinci toplananı öğrencilerime sorduk ve 7 cevabını aldık. Matematik öğretmenimiz eline 7 tane kalem aldı. Ben de ikinci toplanan olan 5 kalemi aldım. Öğrencilerime 5 kalemi iki elime ayıracağımı söyledim. Bunun için öğrencilerimden farklı fikirler aldım. Bire dört, ikiye üç vb. gibi. Daha sonra öğrencilerime kendi kalemlerimi kullanarak matematik öğretmenimin elindeki kalemlerin sayısını 10 yapmak istediği söyledim. Bunun için ona kaç kalem vereceğimi sordum. Öğrencilerimden gelen üç yanıtından sonra sağ elime üç kalemi sol elime iki kalemi aldım. Tahtadaki işlemi 7 + 3 + 2 olarak yazabileceğimizi anladık. Daha sonra üç kalemi matematik öğretmenimize verdim. Onun elinde kaç kalem olduğunu sordum. Gelen cevaptan sonra benim elimdeki kalemle toplarsak kaç kalem olacağını istedim. 12 yanıtını aldık."

Bu işlemi birkaç defa öğrencilerimize yaptırarak ve onlara yardım ederek tekrarladık. Her defasında işlemi probleme dökerek ve hikayeleştirek anlatmaya çalıştık. Kalemleri ve birim küpleri kullandık.

Öğleden sonra ilk dersimizde hikaye kitaplarını değiştirdik. Hafta sonu ödevlerini dağıttım. Kalan zamanda öğrencilerimi serbest çalışmaları için bıraktım. Birkaç öğrencimle hızlı okuma çalışması yaptım.

Son dersimizde çizgi filmimizin devamını izledik. Okulumuz bilişim teknolojileri öğretmeni de film izlerken bize eşlik etti. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder