16 Şubat 2015 Pazartesi

Çizgili Satıra Geçiş

İlk dersimize tekrar çalışmaları ile başladık. Takvim konusuna değindik. Ritmik saymalar yaptık. Atatürk'ün hayatını hazırladığım sunum yardımıyla hatırladık. Hafta sonu için verdiğim ödev kontrolünü yaptım. Kalan zamanımızda Hayat Bilgisi dersine başladık.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi'nden yemekte görgü kuralları konusuna çalışmaya başladık. Hazırladığım sunum yardımıyla soru cevap yaptık. Yemek sırasında doğru ve yanlış davranışlarla ilgili etkinlikler yaptık. Morpa kampüsten konuyu dinledik. Çalışmalarını yaptık. Çalışma kitabındaki etkinlikleri tamamladık.

Üçüncü dersimizde hafta sonu için verdiğim "Adsız Çeşme" şiirini çalıştık. Şiirle ilgili okuma çalışmaları yaptık. Kalan zamanımızda Türkçe kitabımızdaki "Dilek" metnini işlemeye başladık. Metinle ilgili hazırladığım sunum yardımıyla konuya giriş yaptık. Öğrencilerime oynadıkları oyuncaklarla ilgili sorular sordum. Nasıl oyunlar oynadıklarını anlatmalarını istedim. Topaç ile ilgili videolar gösterdim. "Dilek" metnini bu hafta boyunca işlemeye devam edeceğiz.

Dördüncü dersimizde çizgili satıra (Türkçe defterine) yazı çalışması yaptık. Hazırladığım çalışma kağıdı üzerine harflerin yazılışlarını gösterdim. Çizgili satırlara harflerin nasıl yazılacağını çalıştık. Hatası olan ve yapamayan öğrencilerime yardım ettim. Tahtada ve bilgisayarda harflerin satıra yazılış şeklini göstererek yardımcı oldum. Birkaç harf dışında çalışma kağıdında zorlanmadılar. Çalışma kağıdı üzerinde yazı çalışması yapmaya devam edeceğiz. Aşama aşama Türkçe defterine geçiş yapacağız.Türkçe defterlerinin ilk sayfasına farklı boyutlardaki satırlara harflerin nasıl yazılması gerektiğiyle ilgili bir kağıt yapıştırdım. Yazı çalışmalarında velilerimize kolaylık sağlaması amacıyla gerekli yönergeleri yazdım.

Öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Matematikten toplama işleminde toplananların yer değiştirmesi konusuna çalıştık. Öğrencilerimizle birkaç etkinlik yaptık. Yaptığımız etkinlikleri matematik cümlesi şeklinde defterimize yazdık. Kitabımızdaki çalışmaları tamamladık.

Son dersimizin bir kısmında çizgi film izledik. Yarım kalan filmimizi bitirdik. Dersimizin geri kalan kısmında öğrencilerimi serbest bıraktım. Birkaç öğrencimle okuma çalışması yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder