17 Şubat 2015 Salı

Çizgili Satıra Kelime Yazma

İlk dersimize öğrencilerimle kısa bir sohbet ederek başladım. Hızlıca ödev kontrolünü yaptım. Ritmik sayma çalışmaıs yaptık. Ayları ve günleri tekrar ettik. Kalan zamanımızda Hayat Bilgisi dersi yaptık. Hayat Bilgisi dersinde okulumuzdaki ve sınıfımızdaki kuralları hatırladık. Kuralların sadece okulumuzda veya sınıfımızda olmayacağını evimizde, trafikte kısacası insanların topluca yaşadıkları her yerde düzen içerisinde yaşamaları için kuralların olacağını anlamaya çalıştık.

İkinci dersimizde evimizdeki kuralları hazırladığım sunum yardımıyla çalıştık. Konu hakkında soru cevap yaptık. Çalışma kitabındaki etkinliğin sadece görsel kısmını yaptırdım. Yazma kısmını çalışma kağıdı üzerinden ödev verdim. Çizgili satıra geçiş çalışmasını tamamladığımda kitaplardaki yazı etkinliklerini yaptırmaya başlayacağım. Kalan zamanımızda konuyu morpa kampüsten tekrar ettik. Etkinliklerini çalıştık.

Üçüncü dersimizde okuma ve anlama çalışması yaptık. Ödev olarak verdiğim "Marifet Kavukta mı?" fıkrası üzerinden okuma çalışmaları yaptık. Fıkrayı birkaç defa canlandırdık. Fıkrayla ilgili soruları cevaplandırdık. Kalan zamanımızda Türkçe kitabımızdaki "Dilek" şiirini okuduk. Şiirle ilgili soruları cevaplandırdık.

Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten toplama işlemi yapmaya devam ettik. Toplama işlemlerini tahtaya yazdım. Öğrencilerimden matematik dfeterlerine yazmalarını istedim. Öğrencilerim işlemleri yazarken defter düzenini kontrol ettim. Deftere sayıların nasıl yazılması gerektiğini gösterdim. İşlem sonuçlarını kırmızı kalemimizle yazdık. Tahtada tek tek işlemleri öğrencilerime yaptırdım. Zorlanan öğrencilerime abaküs kullanarak toplama işleminin yapılışını hatırlattım.

Öğleden sonraki ilk dersimizde çizgili satıra geçiş çalışmamıza devam ettim. Öğrencilerime dün yarım kalan çalışma kağıtlarını dağıttım. "Alfabe" şarkımızdaki kelimeleri çalışma kağıdımıza harflerin yazılış kuralına uygun olarak dikte yaptık. Bilgisayardan kelimelerin yazılışlarını gösterdim. Gerekli düzeltmeleri yaptıktan sonra çalışma kağıtlarını geri topladım. Yarın büyük harflerin yazılışı üzerine çalışma yapacağız.
Son dersimizde sınıf içinde de oynayabileceğimiz "Aç kapıyı bezirgan başı" oyununu öğrendik. Oyunun tekerlemesini çalıştık. Birkaç defa oyunu oynadık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder