4 Şubat 2016 Perşembe

Beden Dilini Geliştirme, Sorun Çözme Ve Grup Birlikteliği



Tema: Beden dilini geliştirme, sorun çözme ve grup birlikteliği
Kazanımlar:
*Yaşadığı bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.
*İletişimde jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.
*Grup içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.
Kullanılacak Araç – Gereç: Gözleri kapatmak için bez, müzik, şapka, atkı, yüzük, gözlük, kırmızı ve siyah fon kartonlarından kesilmiş daireler, durum kartları
 
 ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)

* Öğrenciler sınıfın ortasında karışık olarak sıralanırlar. Gönüllü öğrencilerden birisi en öne geçer.  Müzik eşliğinde aklına gelen egzersiz hareketlerini arkadaşına yaptırır. Diğer öğrenciler hareketleri bir uyum oluşturacak şekilde yapmaya çalışırlar. Gönüllü öğrencilerin egzersiz yaptırması için değişiklik yapılabilir.

1) Karışık Salata
         Öğrenciler sınıfın ortasında çember oluşturur ve otururlar. Öğrencilerden bir kişi ebe seçilir. Çemberi oluşturan öğrencilerden 4 -5 kişiye şapka, atkı, gözlük ve yüzük verilir. Öğretmenin yer değiştirme komutuyla o kişiler kendi aralarında yer değiştirir. Ebe yer değiştiren bir kişinin yerine geçer. Ebe olan kişiden eşyasını alır.

2) Bedenimiz Daire
         Öğrenciler ayakta serbest bir şekilde dizilirler. Öğretmen öğrencilerden ilk önce işaret parmakları ile havada daire çizmelerini ister. Daha sonra tek ellerini kullanarak daire yapmalarını ister, ardından iki elleri ile daire yapmalarını söyler. Daha sonra sıra ile tek kolları ile, her iki kolla, tüm vücutları ile daire yapmalarını ister. Öğrencilerden sıra ile iki, dört, altı kişi ile daire oluşturmaları istenir. Daha sonra bütün öğrencilerden çeşitli şekillerde daireler oluşturmaları istenir.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

         *Fotoğraf Karesi Oluşturma: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Her gruptan sokakta olabilecek bir sorunu ve çözüm yolunu 7 ayrı fotoğraf karesi şeklinde sunmaları istenir.
         *Pandomim: Üzerinde çeşitli durumların bulunduğu kağıtlar (aşık olmak, üzülmek, ağlamak, şaşırmak, şüphelenmek, kızmak, sevinmek, kararsız kalmak, hırslanmak, düşünmek, sıkılmak, umursamamak, korkmak, heyecanlanmak, uykusu gelmek, yorulmak, pişman olmak, hastalanmak, dövünmek, acıkmak vb.) gönüllü bir öğrenciye verilir. Öğrenciden sırayla kağıtta yazılı olan durumu ses kullanmadan jest, mimik ve beden diliyle canlandırması istenir. Diğer öğrencilerden de bu durumu bulmaları istenir. Etkinliğe gönüllü öğrenciler değiştirilerek devam ettirilir.
*Ne Hissettin: Öğrencilerden ikili gruplar oluşturulur. Aşağıda verilen roller ikili gruplar halinde sırayla canlandırılır. Canlandırmalar sonunda öğrencilere neler hissettikleri sorulur.
- Biri ders çalışan bir öğrenciyi canlandırırken diğeri gürültü yapan kardeşini canlandırır.
- Biri ders çalışırken diğeri bağıra bağıra bir şey satan bir sokak satıcısını canlandırır.
- Biri ağlayan bir çocuğu diğeri onu sakinleştirmeye çalışan anneyi veya babayı canlandırır.
- Biri ev ödevini yapmayan bir öğrenciyi diğeri öğrencinin anne, baba veya öğretmenini canlandırır.
- Biri trafik kurallarını uymadığı için kaza yapmış ve suçsuz olduğunu düşünen birini diğeri trafik polisini canlandırır.
         *Doğaçlama: Öğrencilerden 4 grup oluşturulur. Her gruba canlandırma yapacakları konular verilir. Çalışma yapmaları için yeterli zaman verildikten sonra gruplar sırayla çalışmalarını sunarlar.
1. Grup: Evde patates kızartıyorsunuz ve tava birden alev alıyor. Komşunuza gidip onun telefonunu kullanarak itfaiyeyi arayacaksınız. Ancak korkudan sesiniz kısılmış ve konuşamıyorsunuz.
2. Grup: Derede bir köpek boğuluyor ama siz kendi başınıza ona ulaşamıyorsunuz. En yakındaki kişiye koşuyorsunuz ve gelip size yardım etmesini sağlamaya çalışıyorsunuz. Hiçbir kelime kullanmadan ne yapmasını istediğinizi açıklayın.
3. Grup: Arkadaşınızın doğum günü partisi için kek pişiriyorsunuz ama yumurtayı yere düşürüyorsunuz. Başka yumurtanızda kalmamış. Komşunuzun evine gidip, hiçbir kelime kullanmadan ne istediğinizi ve neden istediğinizi açıklayın.
4. Grup: Saatlerdir gölün kenarındasın ve balık tutmaya çalışıyorsun. Arkadaşlarına söz verdiğin için kendi tuttuğun balıklardan onlara güzel bir yemek yedireceksin. Güneş batmak üzere ancak oltanda hiçbir hareket yok.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)

         *Önceden hazırlanmış siyah ve kırmızı fon kartonlarından hazırlanmış daireler öğrencilere dağıtılır. Öğrencilerden sırayla tahtaya gelip fon kartonunu tahtaya yapıştırması istenir. Öğrenciler daire şeklindeki fon kartonlarını birleştirip bir uğur böceği oluşturmalıdır.
         * Öğrencilerin her birine bir dosya kağıdı verilir. Öğrencilerden bu kağıdı kullanarak bir yüz maskesi yapmaları istenir. Öğrencilere istedikleri bir yüz ifadesi yapabilecekleri söylenir. Etkinlik sonunda değerlendirme yapılır. Benzer yüz ifadesi olan maskeler gruplandırılır ve sınıf panosuna asılır.
         *Öğrencilerden yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri alınır. Karşılaştıkları bir sorunu nasıl çözmeleri gerektiği üzerinde konuşulur. İletişimde jest, mimik ve beden dilinin önemi konuşulur.

2 yorum:

  1. Hangi ders için kullanmamız uygundur

    YanıtlaSil
  2. Hayat Bilgisi dersi uygun kazanımlar ile ilişkilendirebilirsiniz.

    YanıtlaSil