16 Şubat 2016 Salı

Eldesiz Ve Eldeli Çarpma İşlemi

İlk dersimize hayat bilgisi ile başladık. Matematikten zaman kavramını geçen hafta çalışmıştık. Fakat zaman kavramı ile ilgili problemler üzerinde durmadık. Hayat Bilgisinden planlı yaşam ile ilgili konuya kitabımızdaki saatler ve bunlarla ilgili sorular üzerinden problem konusuna giriş yapmış olduk. Verilen bir saatten ileri bir saate kaç saat geçmiştir gibi soruları sözel olarak yanıtlamaya çalıştık. Zamanımızı planlama ile ilgili hazırladığım sunum yardımı ile soru cevaplar yaptık. Kitabımızdaki metni okuyup boşluk doldurmalarını yaptık.

İkinci dersimizde hazırladığım kısa bir öykü etkinliğinin devamını öğrencilerimden getirmelerini istedim. Öğrencilerim çalışmalarını yaparken ödev kontrolünü yaptım. Kalan zamanımızda defterimize konuyla ilgili not tuttuk.
Üçüncü dersimizde eldesiz çarpma işlemi konusuna başladık. İki basamaklı bir sayı ile bir basamaklı sayının çarpımına problem durumu üzerinden giriş yaptık. Problemi şekil çizerek gösterdik. Tekrarlı toplama işlemi ile problemi çözdük. İşlemi çarpma işlemine çevirip bu işlemin nasıl yapılması gerektiğini anlattım. Daha sonra alıştırmalar yaparak konuyu pekiştirmeye çalıştık.

Dördüncü dersimizde yine aynı şekilde problem durumu eldeli çarpma işlemini öğrenmeye çalıştık. Bu işlemde öğrencilerim biraz zorlandılar. Sonuçta çarpma işlemi ile birlikte toplama işlemini de yapmamız gerekiyordu. Öğrencilerime elde var ise onu eklememiz gerektiğini vurguladım. Eldeli çarpma işlemlerinde ve birden fazla basamaklı sayılarla çarpma yaparken toplamayı da kullanacağımızı söyledim. Konunun daha iyi öğrenilmesi için alıştırmalar yaptık. Öğrencilerime alıştırmaları tek tek çözdürdüm. Hatası olanların hatalarını düzeltmeye çalıştım.
Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Bugün ödev olarak verdiğim okuduğunu anlama metninin okuma çalışmasını sınıfta yaptık. Geçen hafta Fatih Sultan Mehmet'i öğrenmiştik. Bugün Mimar Sinan ile ilgili metin verdim. Okuma çalışmalarını yaptık. Öğrencilerim evde birkaç defa daha bu metni okumalıdırlar. Yarın metin ile ilgili soru cevap yapacağız.

Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde temel ısınma hareketlerini yaptık. Daha sonra serbest oyun etkinlikleri ile günü bitirdik.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile kurs yaptık. Kursta Türkçeden karşılaştıma ifadeleri, benzerlik ve farklılıklar ile ilgili cümleler üzerinde durduk. çalışma kağıtları üzerinden etkinlikler yaptık. Kalan zamanımızda eldesiz ve eldeli çarpma işlemi alıştırmaları yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder