24 Şubat 2016 Çarşamba

Değerlendirme - Piri Reis

İlk ders dersimize hayat bilgisi ile başladık. Dün duygularımız konusunu çalışmıştık. Morpakampüsten duygularımız konusunu ve duygu kontrolü konusunu çalıştık. Etkinliklerini yaptık. Konu tarama testi çözdük. Kalan zamanımızda çalışma kitabındaki konuyla ilgili etkinlikleri öğrencilerim çalışırken ödev kontrolünü yaptım. Test çalışmalarında anlaşılmayan soruları bireysel çözmeye ve anlatmaya çalıştım.

İkinci dersimizde hayat bilgisine devam ettik. Duyu organlarımız konusu ile ilgili bilmeceler sordum öğrencilerimize. Duyu organlarımızın işlevleri ile ilgili soru cevaplar yaptık. Kitabımızdan konuya çalıştık. Görsel okuma yaparak konuyla ilgili yönergelere uygun olarak soru cevaplar yaptık.

Üçüncü dersimizde ünite sonu değerlendirme çalışmalarına devam ettik. Uzun zamandır ders ve çalışma kitabından çalışma yapmıyorduk. Bitirdiğimiz konulara kadar olan kitaptaki değerlendirme çalışmalarını yapmaya devam edeceğiz.

Dördüncü dersimizde toplama - çıkarma ve çarpma işlemi alıştırmaları yaptık. Verdiğim ödevlerde alıştırma çalışması olmadığı için bu dersimizi bu çalışmaya ayırdık. Hatası olan öğrencilerime yardımcı olmaya çalıştım. Birkaç ufak tefek hatalar dışında toplama ve çıkarma işlemlerinde öğrencilerimiz çok hızlandılar. Eldesiz ve eldeli çarpma işlemleri öğrenilmiş. Özellikle eldesiz ve eldeli çarpma işlemlerinde hatalar yoktu. Sadece bazı öğrencilerimizin ritmik saymada hızlanması gerekiyor.

Öğleden sonra Türkçe yaptık. "Piri Reis" okuma metnini çalıştık. Metni önce öğrencilerimiz okudular. Anlamı bilinmeyen kelimeleri belirledik. Takip ederek okuma çalışması yaptık. Daha sonra parça parça metni anlattık. Bu metinde öğrencilerimden istediğimiz Piri Reis denildiğinde akıllarına "geçmişte yaşamış dünyaca ünlü Türk denizcisi" gelmesidir. Bu metni yarın birkaç defa daha okuyup bitireceğiz.

Son dersimizde görsel etkinlik yaptık. Türkçe kitabındaki serbest okuma metinlerinden Baykuş şiirinden dolayı Baykuş kes yapıştır çalışması yaptık. Çalışmasını bitiren öğrencilerimizin çalışmalarını panomuzda sergiledik.
Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile karşılaştırma bildiren ifadeler ile ilgili etkinlik yaptık. Sebep - sonuç cümleleri ile ilgili test çözdük. Bu çalışmaları bitiren öğrencilerimiz için birinci dönem fasikül çalışması yapıyorduk. Çalışmaya devam ettik. Fasikülleri bitiren öğrencilerimizin çalışmalarını kontrol ettim. Hataları gidermeye çalıştık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder