10 Şubat 2016 Çarşamba

Zamanı Ölçme (Saat)

İlk dersimize hayat bilgisi ile başladık. Hayat bilgisinden aile bireyleri arasındaki yardımlaşma konusuna çalıştık. Hazırladığım sunum yardımı ile kitabımızdaki yönergeleri kullanarak soru cevaplar yaptık. Yardımlaşmanın önemi üzerinde durduk. Kitabımızdaki aile bireyleri arasındaki iş bölümü ve birbirlerine yardımcı olabilecekleri konu üzerinde çalıştık. Verilen metni okuyup sorularını yanıtladık. Çalışma kitabındaki konuyla ilgili ilk etkinliği öğrencilerim çalışırken ödev kontrolünü yaptım. Daha sonra etkinliğini bitiren öğrencilerimiz düşüncelerini söylediler.

İkinci ve üçüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten zaman kavramı konusuna giriş yaptık. Geçen seneki bilgilerimizi hatırladık. Geçen sene kadranlı saati, akrep, yelkovan, tam saatleri okuma gibi kavramları çalışmıştık. Öğrencilerimizin bir kısmı buçuklu saat kavramını da biliyordu. Bugün günümüzü planlarken saati nasıl kullandığımızı konuştuk. Daha sonra kadranlı saatler ile dijital saatler arasındaki farkları konuştuk. Gün kavramından bir günün 24 saate bölündüğünü bu zamanın Dünya'nın kendi etrafındaki dönüşü olduğunu hatırladık. Daha sonra hazırladığım sunum yardımı ile tam ve buçuklu saatleri okuma çalışması yaptık. Sunum yardımı ile öğleden önce ve öğleden sonra kavramlarını öğrenmeye çalıştık. Bugün öğleden önce verilen kadranlı saati dijital saate çevirmeye ve okumaya çalıştık. Yarın öğleden sonra kavramına ve saatleri çevirip okuma çalışmasına devam edeceğiz. Daha sonra aşama aşama defterimize konuyla ilgili not tuttuk ve birkaç alıştırma yaptık.

Dördüncü dersimizde defterleri kontrol ettim. Hatası olan öğrencilerimizin hatalarını düzelttik. Kalan zamanımızda öğrencilerimi serbest çalışmaları için bıraktım. Öğrencilerimizin ajandalarını tek tek kontrol ettim. Ajanda kullanma amacımızı ve nasıl kullanmamız gerektiğini tekrar konuştuk. Çünkü bazı öğrencilerimiz günlüğe çevirmişler. Amacımız o gün derslerde hangi konuları çalıştıysak birkaç cümle ile maddeler halinde ajandaya ilgili sayfaya yazmaktır.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçeden dün çalışmaya başladığımız metnin tekrar okuma çalışmasını yaptık. Çalışma kitabındaki metin ile ilgili etkinlikleri çalışmaya devam ettik.

Son dersimizde okulumuzun arka bahçesinde serbest oyun etkinliği yaptık.

Okul çıkışı birinci ghrup öğrencilerimiz ile 1 saat Türkçe kursu yaptık. Kursta 5N 1K konusuna çalışmaya devam ettik. Ders boyunca çalışma kağıtları üzerinden 3 metnin okuma çalışmasını ve soru analizi yapıp soruları yanıtladık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder