18 Kasım 2014 Salı

İlk dersimize her zaman olduğu gibi ödev kontrolü ile başladım. Ödev kontrolünde öğrencilerime tek tek hece ve kelime sordum. Geçen haftadan beri ses birleştirme ve okuma mantığını öğrenen öğrencilere diğer seslerin birkaçının ağızdan çıkışını söylemiştim. Her ödev kontrolünde mantığı öğrenen öğrencilere farklı seslerin olduğu kelimeleri okutmaya devam edeceğim.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hazırladığım sunum ile sınıf ve okul kuralları ile arkadaşlık ilişkileri üzerinde soru cevap yaptık. Çalışma kitabımızdaki etkinliğin birisini sınıfta beraber yaptık. Diğerini ödev olarak verdim.

Üçüncü dersimizde "o" sesi ile ilgili hece ve kelime oluşturma çalışmaları yaptık. İlk önce öğrencilere sesleri hatırlatmak amacıyla oyun oynadık. Tahtaya 3 tane öğrenci çıkardım. Öğrencilere art arda dizilmelerini söyledim. En arkadaki öğrenciye gösterdiğim sesi o öğrenci öndekinin sırtına parmağıyla yazdı. Bu öğrencide aynı şekilde önündeki arkadaşının sırtına parmağıyla sırtına yazılan sesi yazmaya çalıştı ve karşılaştırma yaptık.Oyunumuzu birkaç defa tekrar ettik. Daha sonra hazırladığım kartlara sesleri yazdım. Öğrencilerle bu kartlardaki sesleri okuyup birleştirme çalışmaıs yaptık. Sınıfımızın zeminindeki sesleri kullandık. Oluşturduğumuz hece ve kelimeleri defterimize birer satır yazdık.

Dördüncü dersimizde "Onluk ve birlik" kavramlarına değindik. Bunun için küpler, poşet, kalemler, tabak ve bardak kullandık. Küplerden 13 tanesini sıramızın üstüne koydum. Hepsini saydık ve kaç tane olduğunu söyledik. Daha sonra 10 tanesini poşetin içine koyup bağladık. Bunun onluk olduğunu ve geriye kalanların birlik olduğunu söyledik. Çalışmamıza diğer materyaller ile devam ettik. Hazırladığım sunum ile çalışmamızı pekiştirmeye çalıştık. Onluk ve birlik konusuna çalışmaya devam edeceğiz.

Öğleden sonra "o" sesi süsleme kartını krapon kağıdı ile süsledik. Çalışmalarımız her geçen gün daha güzel olmaya başladı. Son dersimizde arka bahçede oyunlar oynadık. İsteyen öğrencilerle ip atladık. Diğer öğrencilerde oyun alanında istedikleri oyunları oynadılar.
 Hafta sonu ödev olarak verdiğim mandala çalışmalarımızı sınıf panomuzda sergiledik. Mandala, origami ve kes-yapıştır etkinliklerimize devam edeceğiz. İlerleyen zamanlarda öğrencilerimizin el becerileri yeterli seviyeye geldiğinde tangram ve kirigami çalışmalarına başlayacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder