25 Kasım 2014 Salı

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladım. Öğrencilere tek tek ödevleri hakkında sorular sordum. Kelime ve cümle okutma çalışması yaptırdım.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Atatürk ile ilgili konuları peş peşe çalışmak yerine döneme yayarak işlemeye çalışıyorum. O yüzden bazı konuları atlayıp daha sonra geri döneceğim. Bugün Şeref Köşesi konusunu çalıştık. Çalışma kitabındaki etkinlikleri ödev olarak verdim.

Üçüncü dersimizde okuma çalışması yaptık. Bunun için hazırladığım sunumu öğrencilere gösterdim. Sunumda hece ve kelimelerin belli bir hızda değişmesini ayarladım. Öğrenciler bu süre içerinde çıkan heceyi veya kelimeyi okumaya çalıştılar. "m" ve "u" sesinin ağızdan nasıl çıktığını çalışmadan önce söylemiştim. Sunuma bu seslerinde olduğu basit heceleri de yazmıştım. Ses birleştirme mantığını kavrayan öğrenciler çok rahat bir şekilde bu heceleri de süre içerisinde okudular. Okul çıkışı ses birleştirme mantığını kavrayan öğrencilerle okuma çalışmasını kısa tutup matematiğe yoğunlaşmaya başlayacağım.

Dördüncü dersimizde "r" sesiyle ilgili dikte çalışması yaptık. Bunun için öğrencilerin defterlerine "r" sesiyle ilgili bir görsel yapıştırdım. Görselin altına başlığı yazıp bir okuma metni oluşturmaya çalıştık. Önce cümleyi söyledim. Daha sonra cümleyi parçalayarak yazmakta zorlanan öğrencilerinde yazmasını sağlamaya çalıştım.
Her kelimeyi bir öğrencimiz tahtada yazarken bir öğrencimizde bilgisayarda yazmaya çalıştı.
Öğleden sonraki dersimizde matematik yaptık. Öğrencilere matematik defterlerini nasıl kullanacaklarını gösterdim. Onluk birlik çalışmalarını defterlerine yaptık. Bunun için öğrencilere defterlerine 23 tane elma çizmelerini söyledim. Ben de bilgisayarda "excel" i kullanarak bir matematik defteri sayfası oluşturdum. Elmaları bu sayfada çizdim. Çalışmayı tahtada gösterdim. İstediğim kadar elma çizme çalışmasından sonra öğrencilere bu elmaları onar onar gruplamalarını söyledim. Kaç tane grup olduğunu sordum. Her grupta kaçar tane elma olduğunu saydık. Gruplarda on tane elma olduğu için her gruba "onluk" diyeceğimizi tekrar ettik. Çalışmamızı küplerle görselleştirdik.

Son dersimizde "r" sesi süsleme kartı etkinliğini yaptık. Bu çalışmamızda krapon kağıdı yerine el işi kağıdı kullandık. El işi kağıtlarını küçük küçük parçalara ayırark sesin üzerine yapıştırdık ve çalışmamızı tamamladık.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder