10 Kasım 2014 Pazartesi

n Sesine Geçtik

İki Mustafa Kemal vardır: Biri ben, et ve kemik, geçici Mustafa Kemal… İkinci Mustafa Kemal, onu “ben” kelimesiyle ifade edemem; o, ben değil, bizdir! O, memleketin her köşesinde yeni fikir, yeni hayat ve büyük ülkü için uğraşan aydın ve savaşçı bir topluluktur. Ben, onların rüyasını temsil ediyorum. Benim teşebbüslerim, onların özlemini çektikleri şeyleri tatmin içindir. O Mustafa Kemal sizsiniz, hepinizsiniz. Geçici olmayan, yaşaması ve başarılı olması gereken Mustafa Kemal odur!

Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kurucusu büyük önder Mustafa Kemal ATATÜRK'ün vefatının 76. yıldönümü sebebiyle okulumuzda anma törenine katıldık.

Törenden önce ilk dersimizde ödev kontrolünü yaptım. Öğrencilere hızlıca sorular sordum. Hece ve kelime okuttum. 

İkinci dersimizde "n" sesini öğrenmeye başladık. Bunun için önceden hazırladığım altında isimleri yazılı olan görselleri tahtaya astım. Hazırladığım sunum ile "n" sesine dikkat edip, okuduk. Öğrencilere silgilerini oyuncak araba olarak düşünmelerini söyledim. Sıralarının üzerinde "nnnn" sesini çıkararak arabalarını sürdüler. "n" sesinin yazılışını gösterdim. Havada parmaklarımızla yazdık. Gözlerimizi kapatıp yazdık. Sıralarımızın üzerinde "n" sesini yazıp öğrenmeye çalıştık. Görsellerdeki "n" seslerini bulup, kelimenin başında mı ortasında mı sonunda mı olduğuna karar verdik. Hazırladığım çalışma kağıdını yaptık. "n" sesini pekiştirmeye çalıştık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde "n" sesiyle ilgili ikinci çalışma kağıdımızı (görselli bulmacaların olduğu) yaptık. Son dersimizde sınıfımız öğrencilerinden Kader'in doğum gününü kutladık. Sevdiklerinle beraber sağlıklı, mutlu ve başarılı bir ömür geçirmen dileğiyle güzel kızım (^_^)

Okul çıkışı sınıfımızın zeminine "n" sesini mavi ve kırmızı renkler ile boyadım.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder