5 Kasım 2014 Çarşamba

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladım. Bu sıralarda ödev kontrolüm planladığım sürenin dışına çıkmaya başladı. Öğrenciler çalışma kitabından verdiğim ödevleri unutmaya başladılar. Ödev kontrolünü yaparken unutan öğrencilerde ödevlerinş tamamladılar.

İkinci dersimize Hayat Bilgisi konusu olan "Sizi Dinliyorum" başlıklı konuyla başladık. Hazırladığım sunumla öğrencilere sınıf ve okul kuralları başta olmak üzere arkadaşları arasındaki olumlu ve olumsuz durumlar hakkında sorular sordum. Çözümler bulmaya çalıştık. Çalışma kitabımdaki etkinliği yaptık.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde dikte çalışması yaptık. Defterlerine yazdıracağım cümlelerle ilgi görsel yapıştırdım. Kısa olan cümleleri parçalamadan söyledim. Öğrenciler yazmaya çalıştılar. Hece ve kelimeleri yazarken sesleri söyleyerek yazmalarını istedim. Her cümlenin sonunda öğrencileri kelimeleri yazdırmak için bilgisayara kaldırdım. Dikte çalışmamız bittiğinde öğrencilerin defterlerini topladım ve fotoğraflarnı çektim.
Öğleden sonra rakamlar ile ilgili sayma ve yazma etkinliği yaptık. Öğrencilere fasulyelerini veya çubuklarını çıkarmalarını söyledim. Bende topladığımız mavi kapakları kullandım. Sırayla rakamları materyallerimiz ile gösterdik. Daha sonra parmaklarımızla o rakamı gösterdik. Parmaklarımızla farklı şekillerde rakamları oluştur. Örneğin 5 rakamı sadece bir elimizin bütün parmaklarından ziyade sağ elde 3 sol elde 2 parmak olduğunda da 5 olacağını hissettirmeye çalıştım. Toplama işlemine ön hazırlık  :)

Son dersimizde öğrencileri serbest bıraktım. Resim yaptık, oyun hamurları ile oynadık. Bende bazı öğrencileri yanıma çağırıp hece ve kelime okutma konusunda çalıştırdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder