21 Kasım 2014 Cuma

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladım. Verdiğim ödevlerden öğrencilere her zamanki gibi tek tek sorular sordum. Hece ve kelime okuma çalışması yaptırdım.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi konusu olan Eğlence Zamanı 'nı çalıştık. Hazırladığım sunum ile soru cevap yaptık. Çalışma kitabındaki etkinliği beraber yapıp bitirdik.

İkinci dersimizin kalan zamanında öğrendiğimiz sesleri tekrar ettik. Hazırladığım sunumla sesleri karışık olarak gösterdim. Öğrenciler hep beraber sesleri söyledi ve tek tek tahtaya yazdırdım. Daha sonra "r" sesiyle ilgili kısa bir çizgi film izledik. Tekerleme söyledik. "r" sesini tekrar ettik.

Üçüncü dersimizde hece oluşturma ve yazma çalışması yaptık. Önceden hazırladığım ses ve hece kartlarını sırayla öğrencilere gösterip hece ve kelime oluşturduk. Oluşturduğumuz her heceyi öğrencileri tahtaya kaldırıp yazmalarını istedim. Diğer öğrencilerde defterlerine 1 satır yazdılar. Hazırladığım sunum ile bu heceleri tekrar edip okuduk.

Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Onluk ve birlik kavramına çalışmaya devam ettik. Bunun için hazırladığım çalışma kağıdını öğrencilere dağıttım. Çalışma kağıdındaki birim küplerle anlatılan etkinliği sunum ile öğrencilere gösterdim. Her etkinlikteki birim küplerden oluşrulan onluk ve birlikleri bizlerde birim küpleri kullanarak oluşturduk. Öğrencilere çalışma kağıtlarında onluk ve birlikleri gösterirken kule ve ev diyerek hikayeleştirdik. Kuleler onluk oldu. Evleri birlik olarak ifade ettik. 1 kulede 10 tane ev olacağını söyledim. Kulenin ismi onluk, evlerin ismi birlik oldu. (Ders zamanında aklıma geldi etkili olduğunu düşünüyorum.) :)
24 sayısında kaç tane onluk yani kule olması gerekir diye sorduğumda 2 cevabını çok rahat aldım. Kaç tane birlik yani ev var dediğimde 4 cevabını öğrencilerimin büyük çoğunluğu verdi. Onluk ve birlik kavramına farklı etkinlikler ile çalışmaya devam edeceğiz.

Öğleden sonraki derslerimizde kes yapıştır etkinliği (Panda) yaptık. Öğrencilere önceden hazırladığım pandalar ile ilgili komik videoları izlettim. Pandaların komik fotoğraflarını gösterip üzerinde soru cevap yaptık. Bu etkinliğimiz biraz zaman aldığı için kes yapışır bölümü ikinci dersimize kaldı. Etkinliğimizi öğrencilerimiz tamamladı ve sınıf panosunda sergiledik.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder