20 Kasım 2014 Perşembe

r Sesine Geçtik

İlk dersimizde ödev kontrolünü yaptık. Dün çalıştığımız onluk ve birlik kavramı hakkında öğrencilere tek tek sorular sordum.

İkinci dersimizde "o" sesiyle ilgili dikte çalışması yaptık. Öğrencilerin defterlerine küçük birer görsel yapıştırdım ve cümleleri o görselin altına yazdık. Dikte çalışması yaptırırken önce cümleyi söyledim. Sonra aşama aşama kelime hece ve seslere parçalayarak çalışmamızı tamamladık. Her kelimeyi tahtada ve bilgisayarda yazdık.

Üçüncü dersimizde yeni bir ses öğreneceğimizi söyledim. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu sesi tahmin ettiler. Sesi öğretimine başlarken yaptığımız etkinler;
*Bir spor arabanın animasyon filmini izlettim ve arabadan çıkan sesi taklit etmeye çalıştık. Tabi öğrenciler arabalar "n" sesi çıkarıyordu dediler. :) "n" sesini öğretirken arabayı "n" diye sürmüştük. Ama öğrencilere bu arabanın yarış arabası olduğunu ve çok gürültülü çalıştığını hikayeleştirerek anlattım. Animasyonla beraber spor arabamızı sürdük ve "rrrrrrrrrrr" sesini çıkarmaya çalıştık. Daha sonra gerçek bir yarış arabasının çıkan sesini videodan dinlettim. Arabayla beraber "r" sesini söyledik.

*Öğrencilere tek tek "r" sesini söyletmeye çalıştım. Biraz zorlandık tabi. Hala söyleyemeyen öğrencilerimiz var. Sürekli "r" sesini söyleme çalışması yaptırmamız gerekiyor.

*"r" sesini en uzun söyleme yarışı yaptık. İstekli öğrencileri kaldırıp "r" sesini nefesimiz yettiği kadar söylemeye çalıştık.

*re re re ra ra ra marşının nakaratını dinledik ve hep beraber söyledik.

* Hazırladığım sunumdan bazı varlıkları gösterdim ve isminde "r" sesi olup olmadığını konuştuk. Önceden hazırladığım ve altında isimleri yazılı olan görselleri tahtaya yapıştırdım. Bu görsellerdeki "r" seslerini bulmaya çalıştık.

*"r" sesinin yazılışını gösterdim. Parmağımızla havada ve sıramızın üzerinde yazdık. Hazırladığım çalışma kağıdını tamamladık. Yetiştiremeyen birkaç öğrencimiz evde tamamlayacaklar. Çalışma kağıdının arkasındaki hece çalışmalarını tek tek öğrencilere çalıştırdım.

"r" sesini söylemek zor olduğu için bazı öğrencilerimiz farklı (y, l , n) şekilde söyleyebilir. Öğrencilere dilimizin ucunun titremesi gerektiğini hatırlatırsak ve aralıklarla "r" sesini söyletirsek öğrencimiz sesi çıkarmaya çalışacaktır.

Öğleden sonraki ilk dersimizde "r" sesiyle ilgili çalışmamıza devam ettik. Son dersimizde yarım kalan çizgi filmimizi izledik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder