28 Kasım 2014 Cuma

m Sesine Geçtik

2 günlük Teog sınavından sonra verdiğim tatil ödevlerini ilk dersimizde kontrol ettim. Öğrencilerime kelime ve cümle okutma çalışması, matematikten sayıları, onluk ve birlikleri çalışmalarını sordum. Matematikten verdiğim çalışma kağıdında yüzlük sayma tablosunda bir hata olmuş. Ödev kontrolü sırasın öğrencilerim tek tek bu hatayı gösterdiler ve nasıl düzelttiklerini sordum. Çalışma kağıdının üzerinde sayma yaparak tek tek o hatayı düzelttik.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Sınıf ve okul eşyalarımız konusunu hazırladığım sunum yardımı ile çalıştık. Eşyalarımızı özenli ve temiz kullanmamız gerektiği üzerinde soru cevap yaptık. Çalışma kitabındaki etkinliği sınıfta beraber yaptık.

Üçüncü dersimizde hazırladığım sunum ile öğrendiğimiz sesleri tekrar ettik. Seslerin akılda kalması için o sesi nasıl öğrendiğimizi hatırladık. "a" sesini için doktor ağzımızı nasıl açtırıyordu, "r" sesi için yarış arabasının çıkardığımı ses gibi. Tekrar çalışmalarında sesleri elat şeklinde değilde alfabetik şekilde sıralayarak çalışmaya başladık.

"m" sesini öğrenirken yaptığımız etkinlik;

* Öğrencilere çikolata dağııtım ve çikolataları hep beraber yedik. Güzel olduğunu ve beğendiğimizi belirtmek için hep beraber "mmmmmmmmm" sesini çıkardık.

*Morpakampüsü kullanarak "m" sesi ile ilgili hikaye dinledik. Hikayede geçen "m" seslerini bulmaya çalıştık.

* Önceden hazırladığım ve altlarında isimleri yazılı olan görselleri tahtaya astım. Görseller hakkında bilmece sordum. Bilmecenin cevabındaki varlıkğın isminde "m" sesini bulmaya çalıştık.

* "m" - "M" sesinin yazılışını gösterdim. Parmağımızla havada ve sıranın üzerinde yazdık. Gözlerimizi kapatıp sıranın üzerinde yazmaya çalıştık.

* Hazırladığım çalışma kağıtlarını öğrencilere dağıttım. Öğrencilerim "m" sesinin yazılışını çalışırken çalışma kağıdındaki hece ve kelime oluşturma çalışmalarını tek tek yanlarına giderek çalıştık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde dikte çalışması yaptık. Bunun için hazırladığım sunumdaki görselleri öğrencilere gösterdim. Öğrencilere görsellerin neler olduğunu sordum ve bunlar hakkında bildiklerini söylemelerini istedim. Bilmediğimiz görselin anlamını öğrendik. Görsellerin isimlerini defterimize yazmaya çalıştık. Yazılışını öğrencilerimiz tahtada yazdılar. Bilgisayarda heceleri birleştirerek yazılışını gösterdim.

Son dersimizde sınıfımız öğrencilerinden Melis Nisa'nın doğum gününü kutladık. Sevdiklerinle beraber sağlıklı, mutlu ve başarılı bir ömür geçirmen dileğiyle güzel kızım  (^_^)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder