2 Mart 2015 Pazartesi

Problem Çözmeye Başladık

Yeni bir haftaya daha başladık. İlk dersimizde öğrencilerimle kısa bir sohbet ettim. Genel tekrar çalışmalarını yaptık. Yeni bir aya geçtiğimiz için takvimimizden ayları ve günleri tekrar ettik. Tarihi takvimden işaretledik. Kalan zamanımızda yardımlaşma ve paylaşmayla ilgili hazırladığım sunum yardımıyla öğrencilerle soru - cevap yaptık.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi'nden yardımlaşma ve dayanışma konusunu hazırladığım sunum yardımıyla soru - cevap şeklinde yaptık. Çalışma kitabındaki konuyla ilgili üç tane etkinliği yaptık. Bir tanesini ödev olarak verdim. Evdeki görevlerimle ilgili olan kısım.

Üçüncü dersimizde sözlük bilgisine başladık. Öğrencilerime sözlüğün ne olduğunu, ne işe yaradığını sorarak konuya başladık. Öğrencilerime içinde ilk defa duydukları bir kelime olan cümle söyledim. Cümledeki bu kelimenin ne olabileceğini sordum. Tabi kimse bir cevap veremeyince bu kelimenin ne olduğunu, anlamını nereden öğrenebileceğimizi sorduk. Sözlük cevabından sonra bir tane sözlük inceledik. Daha sonra kısaca bu anlattıklarımızı Türkçe defterimize not şeklinde yazdık. Alfabetik sıra üzerinde durarak öğrencilerimle kısa bir oyun oynadık. Sırayla üçer beşer kişi tahtaya çıkarak karışık olarak verdiğim harfleri alfabetik sıraya dizmelerini istedim. Bu çalışmayı kelimeler üzerinde yaptık. Hazırladığım alfabetik sıra sunumu etkinliği ile öğrencileri bilgisayara kaldırark çıkan kelimeleri alfabetik sıraya dizmelerini istedim. Birkaç örnek çalışmayı da defterimize yazdık.

Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten alt alta toplama işlemleri yaptık. Tahtaya yazdığım işlemleri öğrencilerim defterlerine yazdılar ve sırayla tahtada sonuçlarını buldular.

Öğleden sonraki ilk dersimizin başında "deprem tatbikatı" yaptık. Önceden bu konuyu çalışmıştık. Hatırlamak amacıyla konuyla ilgili öğrencilerimel soru - cevap yaptık. Daha sonra okulumuz genelinde uygulanan tatbikata katıldık. Kalan zamanımızda problem çözme konusuna değindik. Matematik defterine bir tane problem yazdık. Problemi anlayana kadar okuduk. Daha sonra canlandırmasını yaptık. Birim küpleri kullanarak modelledik. Problemde verilenler ve bizden istenilenler üzerinde durduk. Çözümü yaparak dersimizi bitirdik.

Son dersimizde hikaye kitapları değişimini yaptık. Ödevlendirmeyi yaparak öğrencilerimi serbest çalışmaları için bıraktım. Ben de geride olan öğrencilerimle bireysel çalışma yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder