10 Nisan 2015 Cuma

5N 1K Hikaye Oluşturma

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladım. ödev kontrolüm sırasında öğrencilerim Türkçe kitabındaki serbest okuma metinlerinden "Hayalleri Sevmeyen Kral" masalını okudular. Ödev kontrolümden sonra 23 Nisan Çocuk Bayramı ile ilgili öğrencilerimin yaptığım resimleri inceledik. Resimler üzerinde soru cevap yaptık. Resim çalışmalarını bugün getirmeyen öğrencilerimiz pazartesi günü teslim edebilirler. Kalan zamanımızda takvim ve tarih konusunu tekrar ettik.

İkinci dersimizde okuma çalışması yaptık. "Hayalleri Sevmeyen Kral" metnini sessiz, sesli ve takip ederek okuduk. Masal ile ilgili görsel okuma çalışması yaptık. Hazırladığım metin anlama sorularını cevaplandırdık.

Üçüncü dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi'nden tema değerlendirmesi ile ilgili test sorularını cevaplandırdık. Pazartesi günü yeni temaya başlayacağız. Hayat Bilgisi konuları az kaldığı için belli günlerde değerlendirme çalışması yapmaya devam edeceğiz.

Dördüncü dersimizde Türkçe dersi yaptık. 5N 1K görsele göre hikaye oluşturma etkinliği yaptık. Öğrencilerime hazırladığım görseli defterlerine yapıştırmalarını istedim. Görseli beraber inceledik ve neler olduğunu konuştuk. Görselin üzerindeki sorulara göre hikaye oluşturmaya çalıştık. Ben de öğrencilerime hikaye oluşturmadan önce bir plan yapılmasını ve buna göre hikayeyi oluşturmamız ve yazmamız gerektiğini anlattım. Tahtayı kullanarak görseli dikkate alarak 5N 1K soruları yardımı ile bir hikaye planı oluşturduk. Daha sonra defterimize dikte yaptık.


Öğleden sonraki ilk dersimi eğitim gönüllülerinden Olgun öğretmenimiz hijyen eğitimi ile ilgili öğrencilerimize etkinlikler yaptı.

Son dersimizde programımıza göre çizgi film izlemek vardı ama elektrik olmadığı için serbest çalışma yaptık. Hikaye kitabı değişimini ve haftalık en çok hikaye okuyan öğrencilerimizi belirledik. Ödevlendirmeyi yaptık. Kitap okuma panosunu değiştirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder