21 Nisan 2015 Salı

Hoş Geldin 23 Nisan

İlk dersimize ödev kontolü ile başladım. Ödev kontrolüm sırasında öğrencilerim dün verdiğim "Niçin Bayram Yapıyoruz?" metnini okudular. Zaman kavramı üzerinde soru cevap yaptık. "Niçin Bayram Yapıyoruz?" metninin çalışmalarına başladık. Sesli, sessiz ve takip ederek okuma çalışmalarını yaptık.

İkinci dersimizde metin anlama çalışması yaptık. Metinle ilgili soru cevaplar yaptık. Kalan zamanımızda Türkçe kitabımızdaki "Güneşin Uyuduğu Yer" metninin okuma çalışmasını yaptık. Birkaç öğrencime tahtada hikayeyi anlattırdım. Çalışma kitabındaki kalan etkinlikleri tamamlamaya çalıştık.

Üçüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten iki aşamalı problemler çözdük. Uzamsal ilişkiler ile ilgili defterimize yapıştırdığımız görseli yorumladık. Yakınlık - uzaklık ilişkisini kavramaya çalıştık.

Dördüncü dersimizde 23 Nisan ile ilgili pano hazırlama çalışmamıza devam ettik. Dün "Dünya Çocukları" ile ilgili boyama çalışmasında yarım kalan öğrencilerim çalışmalarına devam ettiler. Daha sonra Türk bayrağı boyama çalışması yaptık. Sınıf panomuzu 23 Nisan'a hazırladık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe defterimize "23 Nisan" ile ilgili şarkı sözü yazdık.

Son dersimizde defterimizde belirlediğimiz alana konuyla ilgili görsel çalışma yaptık. Yazdığımız şarkıyı dinledik ve söylemeye çalıştık. Öğrencilerim görsel çalışmalarını yaparken hikaye kitabı değişimini yaptık.

Öğrencilerimizin okuma hızlarını artırmamız için düzenli olarak mutlaka evde kitap okumaya zaman ayırmamız gerekmektedir. Bazı öğrencilerim günde 2 veya 3 kitap okuyup özetini çıkarırken bazı öğrencilerimiz maalesef aldığı kısa bir hikayeyi birkaç günde getiriyorlar. Bu öğrencilerimiz başta Türkçe dersi olmak üzere diğer derslerde de okuma hızının yavaşlığından dolayı zorlanmaktadırlar. Öğrencilerimizin başarılı olması ve derslere katılmakta zorlanmaması için kitap okuma alışkanlığını kazandırmamız gerekmektedir. Bunun için evimizde okuma saati ayarlamalı ve öğrencilerimize örnek olmalıyız. Bunu yapamıyorsak bile akşam en azından 15 - 20 dakikamızı öğrencimize ayırıp okuduğu hikayeyi dinleyebilir, anlatmasını sağlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder