1 Nisan 2015 Çarşamba

İki Aşamalı Problemler

İlk dersimize ödev kontrolü yaparak başladım. Öğrencilerim ödev kontrolüm sırasında "Salyangoz Ve Evi" metnini okudular. 2'şer ritmik sayma çalışması yapmaya devam ettik. Takvim ve tarih konusuna değindik. Kalan zamanımızda ödev olarak verdiğim metni çalışmaya başladık. Okuma çalışmalarını yaptık. Metin anlama sorularını cevaplandırdık.

İkinci dersimizde matematikten "iki aşamalı problemler" konusuna başladık. Önce öğrencilerime toplama işlemiyle ilgili bir problem yazdırdım. Daha sonra problemi okuyup anlattık. Problem ile ilgili soru cevap yaptık. Verilen ve istenilenleri belirledik. Daha sonra problem üzerinden drama çalışması yaptık. Yaptığımız doğaçlamayı öğrencilerim yaparken ben de aşama aşama tahtaya yazdım. Problemin aşamlarını belirleyip hangi işlemleri yapacağımızı bulduk. Daha sonra problemin çözümünü yaptık. Bilgisayarı kullanarak problemin çözüm aşamalarını yazdım. Öğrencilerim de defterlerine yazdılar. Gerekli kontrolü ve düzeltmeleri yaptım. Anlamayan öğrencilerimle bireysel çalıştım.

Üçüncü dersimizde de çıkarma işlemiyle ilgili iki aşamalı problem çözümü yaptık. İkinci dersimizde yaptığımız çözüm aşamasını bu dersimizde de kullandık.







Dördüncü dersimizde görsel sanatlar yaptık. Görsel sanatlardan manzara resmi çizmeye çalıştık. Bunun için öğrencilerime basit bir yağlı boya manzara tablosu açtım. Resme bakarak çalışmalarını yapmalarını istedim. Öğrencilerimin bir kısmı çalışmasını bitirdi.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçe'den Keloğlan metninin etkinliklerini çalışmaya devam ettik.

Son dersimizde görsel çalışması yarım kalan öğrencilerim çalışmalarını tamamladılar. Diğer öğrencilerimde serbest çalıştılar. Hikaye kitabı değişimini ve ödevlendirmeyi yaptım. Kalan zamanımda okumada geri olan öğrencilerimle bireysel olarak çalıştım.


1 yorum: