5 Ocak 2017 Perşembe

Sorumluluk Bilinci

İlk iki dersimiz İngilizce idi.

Üçüncü dersimizde ev çalışması olarak verdiğim ışık testinin sorularını yanıtladık. Konuyu tekrar ettik. Hayat bilgisi tekrar çalışmasının etkinliklerini yaptık. Matematikten açı ve açı modelleri çalışma kağıdının etkinliklerini yaptık.

Dördüncü dersimizde rehberlik çalışması yaptık. Rehberlik çalışmamızın amacı öğrencilerimizin aldıkları sorumluluklarını yerine getirme, yerine getirmediğinde sonuçlarını katlanma idi. 1.sınıftan itibaren sürekli çalıştığımız temel konu sorumluluk bilinci olmuştur. Ayrıca sorun çözme becerisi üzerinde çalışmalar yaptık. Öğrencilerimize davranışlarından yaptıkları çalışmalara kadar herşeyden sorumlu olduklarını ve sorumluluklarını yerine getirmediklerinde sonuçlarına yine kendilerinin katlanacaklarını konuştuk. Bugün bu konu üzerinde çalışmalar örnek olaylar yaptık.

Öğleden sonra hayat bilgisinden dün çalıştığımız konusunun çalışma kitabındaki etkinliğini yaptık ve kitap okuma etkinliği ile dersi bitirdik. Son beş dakika şimdiye kadar yapmadığım ve bu konuda geç kaldığım bir çalışmayı yaptık. Ev çalışmalarını masanım üzerine koymuştum. Teseffüse çıkmaya yakın çalışmaların masamın üzerinde olduğunu ve isteyenlerin alabileceğini söyledim. Tahmin edilebileceği gibi büyük bir çoğunluk masamın üzerinde doğru gelmeye başladığını görünce bu şekildeki davranışlarının beni rahatsız ettiğini farklı bir çözüm bulmaları gerektiğini söyledim ve çıktım. Teneffüsten sonra ödevler masamda çözüm hala bulunamamış bir şekilde karışıklık devam ediyor. Aslında farklı çözüm yolları bulmuşlar fakat anlaşamamışlar. Sınıf başkanlarının çözümünde de sınıfın çoğunluğu karar kıldı. Ve uygulamaya koyduk. Çözüm şu olmuştu: Kayra ve Ayşe'nin sıra grubundaki öğrencilerin yarısından itibaren sol tarafa bir kişi sağ tarafa bir kişi çalışma dağıtacakmış. Bu çalışmayı dağıtacak kişiyi de ikiye ayrılan gruplardaki her öğrenci bu işi yapabileceği bir arkadaşına oy vererek seçecekmiş. Çoğunluk kimi seçtiyle o kişi bu işi üstlenecekti. Herkes kabul etti ve sorumlu olan kişiler belirlendi. Bakalım bu çözüm nasıl işleyecek zamanla göreceğiz. Kalan zamanımızda geçen hafta yarım kalan kelebek origamisine çalıştık. Çalışmaların görsellerini yarın yükleyeceğim.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile matematik yaptık. Çıkarma ve çarpma işlemleri ile ilgili problemler çözdük.

İkinci dönem her okulda 23 Nisan için gösteri çalışmaları başlar. Bu sene farklı bir yöntem ile bu işi tamamen öğrencilerime bırakmayı düşünüyorum. Bu konuda gerekli konuşmayı yaptık. Sonuçta onların bayramı ve gösteri yapacak kişiler kendi gösterilerini kendileri hazırlayabilirler. Bunun için ön hazırlıkları zaten var sadece grup halinde hareket edebilme, iş birliği içerisinde bu sorunu çözmeleri gerekecek. Bugün sadece böyle bir etkinliğe katılıp katılmama kararlarını almaları için düşünmelerini istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder