13 Ocak 2017 Cuma

Tekrar Çalışmaları

İlk dersimize ev çalışması olarak verdiğim hayat bilgisi okul heyecanım genel tekrar testinin soru çözümünü yaparak başladık. Testin geneli bilinçli tüketici olmak ile ilgiliydi. Ayırt edici olan soruların çözümü üzerinde durduk ve konu tekrarı yapmış olduk.

İkinci dersimizde matematikten verdiğim geometrik şekiller testinin sorularının çözümünü yaptık. Test kolay olduğu için birkaç soru üzerinde detaylı olarak durduk ve çalışmayı bitirdik.

Üçüncü dersimizinde birkaç gün önce ev çalışması olarak verdiğim problem çözme etkinliğindeki problemlerin benzerlerini defterimize kes yapıştır etkinliği ile yaptık. Soruları çözen öğrencilerimiz çarpma işleminde verilmeyen rakamları bulma etkinliğine çalıştılar. Problem çözmede sıkıntı yaşayan öğrencilerimiz ile soruları tahtada çözdük.

Dördüncü dersimizde fen bilimlerinden ışık ve görme konusu ile ilgili etkinlik yaptık. Okuduğunu anlama çalışması üzerinden konu tekrarı yaparak konuyu pekiştirdik. Önümüzdeki hafta fen bilimlerinden geçmiş konuların tekrarını yapmaya devam edeceğiz.

Beşinci dersimizde Türkçe kitabındaki sevgi teması ile ilgili metin inceleme çalışması yaptık. Defterimize tema ile ilgili üç tane soru yazdık. Öğrencilerimin sorular hakkındaki düşüncelerini yazım ve noktalama işaretlerine uyarak yazmalarını istedim. Bu çalışmaya öğrencilerimiz gün geçtikçe ve sürekli yaptıkça alışmaya başladılar. (Bu çalışmada amacım öğrencilerimiz kendi düşüncelerini ifade etmeye yönelik sorular sorarak bu düşüncelerini yazılı olarak almaktır. Örneğin, geçtiğimiz gün Atatürk'ün hayatı ile ilgili yaptığımız metin inceleme çalışmasında Atatürk'ün doğum yeri veya yılını sormak yerine Atatürk'ün aile yapısı ile kendi aileniz arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayarak yazma şeklindeki soru kalıplarını kullanmayı tercih ederim. Atatürk'ün doğum yerini ezbere öğrencilerimiz zaten biliyorlar. Fakat diğer türlü sorulan sorular ile öğrencilerimiz zaten önceden öğrendikleri genel bilgiler ile kıyaslama, karşılaştırmalar yapma, sebep sonuç ifadeleri ile kendi düşüncelerini açıklama, örnekler verme vs. kazanımlarına yönelik çalışmalar yapmış olduk. Bu çalışma ile öğrencilerimizde şunu görebilirsiniz: Düzenli ve bilinçli bir şekilde kitap okuma alışkanlığı kazanmış öğrencilerimiz düşünceleri diğerlerinden çok farklı oluyor. Bazen öyle ifadeler okuyorum bazen aklıma gelmeyecek ifadeler oluyor bunlar. Çalışma sonlarında kitap okumanın düşünme becerisini artırdığını öğrencilerime sürekli bahsediyorum.)

Öğleden sonraki dersimizin ilk 15 dakikasını öğrenci davranışları ve sorumluluk bilinci ile ilgili rehberlik çalışması yaparak geçirdik. Özellikle öğrenciler davranışları okul ve sınıf kuralları ile ilgili zaman zaman sıkıntılar yaşıyoruz. Ciddi sorunlar olmasa bile yapılan hataların ve bunun sonucunda neler olabileceğini konuşmamız gerekiyor. Kalan zamanımızda kitap okuma etkinliği yaptık.

Yarın tekvando çalışması yapılmayacaktır. Öğleden sonra saat ikide güzel bir eğlence programı ayarladık. Bu programı ayarladığı için İsmail öğretmenimize teşekkür ederiz. :) Mangal keyfinden sonra salonda veya havanın durumuna göre dışarında serbest oyun zamanı olacaktır. Daha sonra konferans salonu müsait olursa karaoke çalışması yapacağız.

Bu hafta içi vatan sevgisi ve milli değerlerimiz ile ilgili çalışmalar yapmıştık. Özellikle milli marşımız üzerinde durduk. Ezber ve ilk iki kıtanın anlamını öğrendik. Milli değerlerimizin bizler için anlama ve önemi ile ilgili çalışmalar yapmıştık. Çalışmalardan görsel etkinlikleri ve İstiklal Marşı' nı ezbere yazma etkinliğini panomuzda sergiledik. Görsel çalışmasını bitirmeyen öğrencilerimizin çalışmasını önümüzdeki hafta için panomuza ekleyeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder