16 Ocak 2017 Pazartesi

Sorun Çözme Becerisi

1. dönemin son haftasına başladık. Hafta sonu çalışmalarının değerlendirmesi ile ilk dersimize başladık. Kısa bir rehberlik (sohbet) çalışmasından sonra hafta içi yapılacak çalışmalar hakkında öğrencilerimi bilgilendirdim. Hafta sonu verdiğim ev çalışmalarından Tuz masalının okuma çalışmasına başladık. Masal ile ilgili okuduğunu anlama çalışmasını yaptık.

İkinci dersimizde ışık ve görme ile ilgili verdiğim ev çalışmasının kontrolünü yaptık. Etkinlik üzerinden tekrar çalışması yaptık. Kalan zamanımızda ve üçüncü dersimizde hayat bilgisinden aile konusu ile ilgili önceden öğrendiğimiz bilgileri tekrar ettik. Sorun çözme becersi ile ilgili önceki derslerimizde çalışmalar yapmıştık. Aile bireyleri arasında da sorunlar olabileceğini bu sorunları nasıl çözmemiz gerektiği ile ilgili soru cevaplar yaptık. Örnek olaylar ile konuyu pekiştirmeye çalıştık. Kitabımızdan konuyla ilgili görsel okumalar yaptık. Sorun ve sorunların çözümleri ile ilgili bölümlere dikkat ettik. Gerekli yerlerde kitabımız üzerine not tuttuk. Defterimize görsel etkinlik ve not tutma çalışması yaptık.

Dördüncü dersimizde tahmini toplam ve gerçek toplamı karşılaştırma ile ilgili etkinlik yaptık. Etkinlikteki problemleri öğrencilerimiz tahtada çözdü.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe dersi yaptık. Ders kitabının ikincisini öğrencilerime dağıttım. İşleyeceğimiz yeni üniteyi inceledik. Yol Ayrımı hikayesi ile ilgili soru cevaplar yaptık. Görsel okumalar yaptık. Metni kavramaya çalıştık. Yarın çalışma kitabındaki etkinliklerine başlayacağız.

Son dersimizde müzik yaptık. Önceden sol, la ve fa notalarını bu notalar ile ilgili belli ritim kalıpları öğrenmiştik. Yağmur Yağıyor şarkısının çalınış şeklini çalışmıştık. Bugün mi notasını öğrendik. Önceden öğrendiğimiz ritim kalıplarını kullanarak ve önceki notalar ile birlikte yeni müzik kalıpları oluşturup defterimzie yazdık. Masal şarkısının ilk bölümü İzmir Van kalıbına uygun olduğu için bu kısım üzerinden çalışma yaptık. Öğrencilerimiz için flüt - parmak egzersizi gösterdim. Evde zaman zaman bu egzersize öğrencileirmiz çalışmalıdır. Parmaklar flütteiki nota deliklerini tam kapatırsa şarkı öğrenmek daha da kolaylaşacaktır. Önemli olan flkütten o notanın tam sesini alabilmektir. Öğrencilerimiz zaten ritim kalıplarını öğrendiler. Bu ritim kalıplarıyla şarkıları öğrenmeye çalışıyoruz.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile eş analamlı kelimeler ile ilgili etkinlik yaptık. Daha sonra toplam işlemi ile ilgili çalışma etkinliği yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder