30 Ocak 2017 Pazartesi

Sorumluluk Eğitimi Ve Güven Duygusu

  
    Bizim ülkemizde herkes uzun yıllar boyunca sürekli eğitim - öğretim sisteminin yanlışlığından yakınıp duruyor. Baktığımız zaman uluslararası sınavlarda evet ülkemiz bu bakımından oldukça gerilerde yer almaktadır. Peki sorun nedir? Tabi bunun çok farklı konularda sebepleri vardır. Toplumsal, ekonomik, öğretmenlerin eğitimi vs. Fakat bu sorunlara bir yerden başlanıp çözüm bulunması gerekmektedir. 
   Bizler neden ülkemizin geleceği olan öğrencilerimizi istediğimiz çağdaş eğitim - öğretim düzeyine çıkarmakta zorluk yaşıyoruz? Bence sebebi şudur: Küçük yaştan itibaren çocukların yapması gereken her şeyi bizler yapıyoruz. Okul çağından önce ailesi, okul çağında öğretmenler öğrencilerin yapması gerekenleri onun yerine kendisi yapıyor. 
    Eğitim sistemimizin sorununun topluma sorumluluk bilincini vermede olduğunu düşünmüşümdür her zaman. Sorumluluk bilinci ve öğrencilerimize öz güven duygusunu aşılama ile ilgili düşüncelerimi destekler nitelikte, değerli öğretmen arkadaşımız Ahmet Naç, Gölge ismindeki kitabında çok güzel bir şekilde dile getirmiş. Her öğretmenin ve velinin mutlaka okuması gereken bir kitap olmuş. Bunun için kendisini tebrik ediyor başarılarının devamını diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder