18 Ekim 2014 Cumartesi

17 Ekim 2014 Cuma günü yaptığımız etkinlikler;

İlk dersimize ödev kontrolü ve hızlı bir şekilde okuma çalışması ile başladım. Her öğrenciye verdiğim ödevden hece ve kelimeler sordum. İlk dersimizin kalan zamanında sayma çalışması yaptık.

İkinci dersimizde matematik yaptık. Bunun için seçtiğim bir öğrenciyi tahtaya kaldırıp sıramdaki A4 kağıtlarından 9 tane almasını söyledim. 9 tane kağıdını sınıfın ortasında zemindeki boyadığım harflerin üstüne doğru attım. İsteyen öğrencileri sırayla ortaya çağırıp, söylediğim bir sesin üzerinde durup 1 kağıt alıp bana vermesini söyledim. Yerde geriye ne kadar kağıt kaldığını sordum. Aynı çalışmayı yerde hiç kağıt kalmayıncaya kadar devam ettirdim. Hem sesleri hatırlamış olduk, hemde 9' dan geriye doğru sayma çalışması yaptık. Yerde hiç kağıt kalmayınca bunu "0" ile ifade edeceğimizi öğrendik. Aynı çalışmayı topladığımız mavi kapaklar ile yaptık. "0" rakamının ne anlama geldiğini öğrendik.  Kitabımızdaki sıfır rakamının etkinliklerini tamamladık. "0" rakamının yazılışını gösterip hazırladığım çalışma kağıdını yaptık. Daha sonra 0'dan 9'a kadar olan rakamlarla ilgili elma boyama etkinliği yaptık. Tamamlamayan öğrencilerimiz bu çalışma kağıtlarını evde tamamlamalıdır.

Diğer dersimize "a" sesinin tekrarı ile başladık. "A" sesinin nasıl yazılacağını öğrendik. Hece ve kelime oluşturma çalışmaları yaptık. Bütün öğrencileri tahtaya kaldırıp "A" sesini yazdırıp, parmaklarıyla sildirdim. "A" sesiyle ilgili çalışma kağıdı yaptık. Tamamlamayan öğrencilerimiz evde tamamlamalıdır.

Sınıfta yaptığımız çalışma kağıtları eski günlere göre daha çabuk yapılıyor. Tabi yetiştiremeyen öğrencilerimizde oluyor. Bu öğrencilerimiz çalışmalarını evde tamamlamalıdır.

Öğleden sonraki dersimizde hazırladığım yaka kartları olan "Ela" ve "Lale" isimlerini öğrencilerime dağıttım. Herkes istediği yaka kartını boyayıp yakasına taktı. Bugün o öğrencinin ismi "Ela" veya "Lale" idi. Öğrenciler çalışmalarını yaparken bende bazı öğrencileri yanıma çağırıp hece ve kelime oluşturma çalışması yaptırdım. Devamında biraz çizgi film izledik. Son dersimizde arka bahçede oyun oynadık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder