15 Ekim 2014 Çarşamba

"a" Sesine Geçtik

Bugün "a" sesini çalışmaya başladık. "Bugün yeni bir ses öğreneceğiz." dediğimde öğrencilerin yarısı ""a" sesini öğreneceğiz." şeklinde cevap verdiler. :D
Sesleri birleştirme mantığını kavrayan öğrenciler kendileri diğer seslerin ağızdan çıkışlarını duyduklarında okuyabileceklerdir. Güzel, okunaklı ve kuralına uygun olarak yazma zamanımızı alacak.

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladım. Dün defterlerine zımbaladığım okuma metinlerinden her öğrenciye tek tek kelimeler sordum. Kalan zamanımızda Hayat Bilgisi dersinden yerimizi tarif etmeyle ilgili etkinlik yaptık. Bu sefer ortaya sandalye koydum. Bir öğrenci sandalyeye oturdu ve kaldırdığım öğrenciler sağ, sol, ön, arka gibi komutlarla sandalyenin etrafına yerleşmeye çalıştılar. Morpakampüsten konuyla ilgili etkinlikleri ve çalışmaları yaptık. Arada sırada evde öğrencilere sağ ve sol kavramlarını hatırlatınız.

İkinci dersimizde "a" sesini çalışmaya başladık. "a" sesini öğretirken yaptığımız çalışmalar;
1) Önceden hazırladığım 5 tane görseli tahtaya yapıştırdım. Altlarında "a" sesleri belirgin olarak isimleri yazılıydı. Tabi öğrenciler içeriye girdiklerinde "Bunları ne yapacağız." sorular sordular. Bende görsellerdeki hayvanları sordum. İsimlerindeki "a" seslerine dikkat ettik.

2) Barış Manço'nun meşhur "Ayı" şarkısını sunum halinde dinledik. Sunumdaki görselleri inceledik. İçerisinde ""a" sesi olan varlıkları bulmaya çalıştık. "a" seslerinin başta mı, ortada mı, sonda mı olduğunu sordum.

3) Morpakampüsten "a" sesinin öğretimiyle ilgili bir hikaye dinledik. Hikayedeki "a" seslerine dikkat ettik.

4) Doktorların muayene ederken ağzımızı nasıl açtırdığını sordum. Hep beraber ağzımızı açıp "aaaaaa" dedik. Sesin bu şekilde kavratılmasını sağladım.

5) Sırayla isimlerimizdeki "a" seslerini bulmaya çalıştık.

6) "a" sesinin yazılışını gösterdim. Bunun için morpakampüsteki yazılış etkinliğini kullandık. Hep beraber havada, sıranın üzerinde parmağımızla yazdık. Gözlerimizi kapatıp havada yazmaya çalıştık.Sırayla öğrencileri kaldırıp tahtada yazmalarını ve parmaklarıyla silmelerini istedim. "a" sesinin yazılışıyla ilgili çalışma kağıtlarını yaptık.Yetiştiremeyen öğrencilerimiz evde bu kağıtları tamamlamalıdır. Ayrıca ödev olarak hazırladığım çalışma kağıdı yapılmalıdır.

Son dersimizin bir kısmında öğrencileri oyun hamurları ile oynamaları için serbest bıraktım. Bu sırada ödev olarak verdiğim okuma metinlerini dersimiz bitinceye kadar okutabildiğim öğrencilere okuttum.

Öğleden sonraki dersimizde "a" sesinin yazılı olduğu ses kartonunu ve krapon kağıtlarını öğrencilere dağıttım. Krapon kağıtlarını "a" sesinin çizgilerinin üzerine yuvarlak yapıp yapıştırmalarını istedim.

Son dersimizin bir kısmında ön bahçede top oynadık. Kalan zamanda öğrencileri arka bahçede serbest bıraktım.

Okul dağıldıktan sonra "a" sesini sınıfımızın zeminine boyadım. Öğrencilerin yaptığı etkinlikleri panomuzda sergiledik. Bugünden birkaç fotoğraf;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder