30 Ekim 2014 Perşembe

i Sesine Geçtik

Bugün ilk dersin tamamı ödev kontrolü ve tekrar çalışması ile geçti. Öğrencilere tek tek ödevleri hakkında sorular sordum. Hece ve kelime çalışmaları yaptık.

İkinci dersimizde "i" sesini öğrenmeye başladık. Tahtaya altında isimleri yazılı 10 tane görsel yapıştırdım. Öğrencilere görseller ile ilgili sorular sordum. Morpakampüsten "i" sesiyle ilgili hikaye dinledik. Hikayede geçen "i" seslerini bulmaya çalıştık. Tahtadaki görsellerde "i" seslerini bulduk. İsminin neresinde yazılı olduğunu çalıştık. Yazılışını bilgisayarda gösterdim. Diğer seslerde yaptığımız gibi parmağımızla havada, sıranın üzerinde, gözlerimiz kapalı olarak yazdık. Hazırladığım çalışma kağıdını öğrencilere dağıttım. "i" sesinin yazılışıyla ilgili çalışma kağıdını bitirdik. Birkaç öğrencimiz evde tamamlayıp getirecek. Erken bitiren öğrenciler defterlerine birkaç satır "i" yazdılar.

Öğleden sonraki dersimizde "i" sesi süsleme kartını öğrencilere dağıttım. Krapon kağıdını kullanarak "i" sesini süsledik. Yarın sınıfımızın zeminine "i" sesini yazacağız. Yaptığımız etkinliklerle ilgili fotoğrafları yarın paylaşacağım. Son dersimizin 20 dakikasında öğrencileri serbest bıraktım. Bazı öğrencilerimi yanıma çağırıp tekrar yaptık. Dersimizin sonuna doğru "ünlü sesler" hikayesi ile öğrencilere sesli harflerin ağızdan nasıl çıktığını gösterdim.

Havaların soğumasından dolayı son dersimizi sınıfta yapmaya başladık. "Atatürk'ün Hayatı" "Ritmik Saymalar" "Şarkı Söyleme" vb. sunumlarla bu dersimizi doldurmaya çalışacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder