13 Ekim 2014 Pazartesi

Hafta sonu verdiğim ödevleri kontrol etme ile ilk dersimize başladık. Matematikten fasiküllerini konu işledikçe vermeye devam edeceğim. Kalan zamanımızda öğrendiğimiz şarkıları tekrar ettik. Öğrencilerden gitara ellerini vurarak eşlik etmelerini istedim.

İkinci dersimize "e" ve "l" seslerini birleştirme ve okumayala ilgili farklı bir etkinlik yaptık. Önceden hazırladığım bulut resimleri üzerine "e" "l" "el" "le" "E" "L" sesleri ve hecelerinden yazdım. Öğrencilerime kestiğim bulut resimlerini gösterdim ve neler olduklarını sordum. Bunun için önce arka taraflarını gösterdim. Öğrenciler bulut şekilleri olduğunu söylediler. Daha sonra bulutlar hakkında konuştuk. Bildiklerini söylediler. Yağmurun nasıl yağdığını, şimşek ve gök gürültüsünün neler olduğu hakkında konuştuk. Bulut şekillerinin üzerindeki yazıları gösterdim ve neler yazdığını sordum. Öğrencilere bu sesler ve hecelerden kelimeler oluşturacağımızı söyledim.

Önce "e" ve "l" seslerini birleştirerek okuduk. Bunu yaparken hikayeleştirdik. (Önce "e" bulutu geliyor onu okuyalım sonra "l" bulutu ona çarpıp "el" gök gürültüsünü ve şimşeği oluşturuyor gibi.) Bu çalışmayı diğer kelimeleri oluşturarak devam ettirdik. Daha sonra öğrencilerden bir kaçını kaldırıp istediğim kelimeyi sıranın üzerinde bulutları kullanarak oluşturmalarını istedim.

Oluşturduğumuz "el" "ele" "elle" ve "el ele" sözcük gruplarını tahtada gösterdim. Bu kelimeler ile ilgili hazırladığım çalışma kağıtlarını yaptık. Yarın metin oluşturma ve okuma ile dikte çalışmaları yapıp diğer gün yeni sesimize geçeceğiz.

Öğleden sonra hazırladığım bir görsel bulmacayı çözdük. İki resim arasındaki farkı bulmayla ilgili hazırladığım bulmacayı öğrencilere verdim. İki resim arasındaki farkları bulan öğrenciler resimleri boyayıp çalışmalarını bitirdiler. Son dersimizde ön bahçede oyun oynadık. Okulumuzun ön bahçesindeki "sek sek" oyun alanını öğrencilere gösterdim. "Sek sek" oyununun nasıl oynandığını anlattım.Kızlar ip atladılar. Diğer öğrencilerle balık ağı oynadık.

Hafta sonu ödev olarak verdiğim süsleme kağıtlarını panomuza astım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder