8 Ekim 2014 Çarşamba

Okumaya Başlıyoruz

Öğrenilen bilgiler kullanılmadığı ve tekrar edilmediği için bir süre sonra unutulur. Tatillerde de tekrar çalışmalarının sürekli yapılması gerekmektedir.

Bugün ilk dersimizde tatilde yapılması için verdiğim ödevleri kontrol ettim. Birkaç öğrencimiz dışında ödevler eksiksiz ve güzel bir şekilde hazırlanıp gelmiş. Öğrencilere tek tek ödevler hakkında sorular sordum. Ödevini yapan ve tekrar eden öğrenciler öğrendiğimiz "e" ve "l" seslerini unutmamışlar. Dersimizin son 10 dakikasında yeni bir şarkı dinledik. Öğrencilerinde bildiği "Mini mini bir kuş" şarkısını söyledik. Önce bilgisayardan dinledik ve sonra gitar eşliğinde beraber söyledik. 4. şarkımızı da söylemiş olduk. Sınıfta ders sonlarına doğru şarkı tekrarlarını yaptıkça bu şarkılar öğrenilecektir. Şarkılarımıza ulaşmak için aşağıdaki bağlantıya tıklayınız.


İkinci dersimizde "e" ve "l" seslerini tekrar etmek amacıyla morpakampüsün etkinlik ve çalışmalarını yaptık. Sesler tatilde unutulmadığı için bugün ilk hecelerimizi ve kelimelerimizi oluşturmaya başladık. Bunun için yaptıklarımız;

1) Sınıfımızın zeminine boyadığım "e" ve "l" seslerini kullandık. Önce bir öğrenciyi kaldırıp zemindeki e sesinin üzerinde durmasını söyledim. O sırada herkes e sesini söyledi. Daha sonra verdiğim komutla öğrencimiz e sesinden l sesine zıpladı. l sesine zıpladığında diğer öğrenciler l sesini söylemeye başladı. Bunu hızlı bir şekilde yaptığımızda "el" kelimesinin nasıl oluştuğunu anladık. Aynı çalışmayı bir kaç kez daha farklı öğrencilerle yaptık.  Daha sonra ikişer öğrenci grupları ile aynı çalışmayı tekrar ettik.

2) Hazırladığım slayt gösterisinden e ve l seslerini birleştirerek nasıl okunacağını gösterdim. Tahtada e ve l seslerini yazıp birleştirerek okuma çalışmaları yaptık. Oluşturduğumuz kelime hakkında sorular sordum. e ve l seslerinin yazılı olduğu kartonları gösterip bunları birleştirip okuma çalışması yaptık.

3) Öğrencilerime A4 kağıdı büyüklüğünde fon kartonları verdim. Bu kartonlara ellerini koyup çizmeleri istedim. Daha sonra çizdikleri yerlerden kesip el şekli oluşturmalarını istedim. Şekillerin üzerine farklı renklerde boya kalemleri ile el yazmalarını istedim. Çalışmasını bitiren öğrencilerin ellerini bir kartona yapıştırıp duvara astım.

4) "el" kelimesine e sesinin nasıl ekleneceğini ve nasıl okunacağını çalıştık. Bunun için yine seslerin yazılı olduğu sınıfımızın zeminini kullandık. Öğrencilerim önce e den l sesine sonra tekrar e sesine zıplayıp okumaya çalıştılar. Oluşan kelimenin "ele" olduğunu anladık."ele" kelimesi hakkında sorular sordum. Slayttan "ele" kelimesini oluşturup tekrar çalışması yaptık.

5) "el" ve "ele" kelimelerinin çalışma kağıtlarını verip bu kelimlerin nasıl yazılacağını gösterdim. Birkaç öğrencimiz dışında çalışmalar tamamlandı. Sırayla öğrencileri tahtaya kaldırıp "el" ve "ele" kelimeleri yazdırdım. Daha sonra parmaklarıyla silmelerini söyledim.

7) "el" ve "ele" kelimelerini beraber okuduk. El ele sözcük grubunu oluşturduk. Bütün öğrencilere sırasındaki arkadaşı ile el ele tutuşmalarını söyledim. Daha sonra el ele sözcük grubu ile ilgili metin okuma çalışması yaptık.

8) Önceden hazırladığım içerinde sadece "el" ve "ele" sözcükleri bulunan ve görseller ile desteklenen metni bilgisayardan açtım. Görsellere isimler vererek okuduk. Önce ben okudum daha sonra beraber okuduk. Metni öğrencilere dağıttım. Çok fazla bağırmadan herkesin kendisinin okumasını ve görsellere istedikleri isimleri vermelerini söyledim. Okuma ve yazma çalışmalarımızı bu şekilde bitirmiş olduk.

Öğleden sonra ilk dersimizde resim yaptık. Öğrencilerime Kurban Bayramı tatilinde neler yaptıklarını sordum. Bu konuyla ilgili resim yapmalarını istedim. Son dersimizde bahçede serbest bıraktım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder