16 Ekim 2014 Perşembe

Bugün öğrendiğimiz seslerle ilgili hece ve kelime oluşturma çalışması yaptık.

İlk dersimizde ödev kontrolünü yaptım. Bugün ödev kontrolünü kısa tuttum. Türkçe dersinde "Kim Kazanacak?" isimli dinleme metnini çalıştık. Öğrencilere metinle ilgili sorular sordum. İnsanlara yardım etmenin önemi üzerine konuştuk.

İkinci dersimize öğrendiğimiz sesleri birleştirip hece ve kelime oluşturma çalışması ile başladık. Bunun için önceden hazırladığım slaytı ve çalışma kağıtlarını kullandım.

1) Önce "a" ve "l" sesini birleştirme çalışması yaptık. Slayttan sesleri birleştirip nasıl okunması gerektiğini çalıştık. Zemine boyadığım sesleri kullanarak birleştirme çalışması yaptık. Bir öğrencinin "a" sesinin üzerinde olmasını istedim. Diğer öğrenciler önce "a" sesini söylediler, ayaktaki öğrenci komutumla beraber "l" sesine zıpladı. Hemen "l" sesini söylemeye çalıştık. "al" hecesini oluşturduk. Tahtada yazılışını gösterdim.

2) Aynı yöntemi kullanarak biraz öğrenciler zıplamada zorlansalar da "ala" "la" "Ela" ve "Lale" hece ve kelimelerini oluşturmak için kullandık.

3) A4 kağıdına hazırladığım sesleri ve heceleri sırayla öğrencilere gösterdim. Bu sesleri ve heceleri kullanarak kelimeler oluşturduk.

4) Yazdığımız bütün hece ve kelimelerin yazılışını tahtada gösterdim. Daha sonra kendi hazırladığım çalışma kağıdının bir "al" ve "ala" bölümünü öğrencilere dağıtıp yazma çalışması yaptık. Bitiren öğrencilere ikinci kısmı olan "la" ve "lale" kısmını verdim. Sınıfın yarısı çalışmalarını bitirdiler. Tamamlamayan öğrenciler evde tamamlayacaklar.

5) Çalışma kağıdımızın her bölümünün altındaki cümleleri tek tek okutmaya çalıştım. "lale" ve "ela" sözcüklerinin isim olarak da kullanıldığını ve baş harflerinin büyük yazılması gerektiğini her öğrenciyi yanıma çağırarak birebir anlattım. Görsellerle destekledik.

Öğleden sonraki dersimizde "sonbahar" konulu resim yaptık. "Sonbahar" mevsiminin naısl olduğunu konuştuk. Son dersimizde kız öğrencilerimiz ön bahçede ip atlamak istediler. Diğer öğrencilerle arka bahçede oyun oynadık. Temel beden hareketlerini yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder