22 Ekim 2014 Çarşamba

"t" Sesine Geçtik

Ödev kontrolü ile ilk dersimize başladık. Ödev kontrolü sırasında öğrencilere hece ve kelimeler sordum. Yazılarını kontrol ettim. Kalan zamanımızda sayma çalışmaları yaptık. Matematik kitabımızdaki sayılarla ilgili etkinlikleri yaptık.

İkinci dersimizin başında yarın sınıf başkanı seçeceğimizi söyledim. Bunun için aday olmak isteyen öğrencilerin isimlerini yazıp bir torbaya koydum. Torbadan 4 tane kağıt seçtim ve bu öğrencilerin aday olacağını söyledim. Adaylarımızı belirledik. Belirlenen adayların fotoğraflarını çoğalttım. Seçim sandığı için bir kutu kullanacağız. Öğrenciler sınıf başkanı olmasını istediği adayın fotoğrafını kutunun içine atacak.

İkinci dersimizin kalan zamanında "t" sesine geçtik. Bunun  için önceden hazırladığım altında isimleri yazılı olan görselleri tahtaya yapıştırdım. Bir top yardımıyla "t" sesine dikkat çektik. Topu yere vurduğumuzda nasıl ses çıkardığını sordum. "pat" cevabından yola çıkarak "t" sesini hissettirdim. Sesler ilgili bir öykü dinledik. Öyküdeki "t" seslerini bulmaya çalıştık. Tahtaya yapıştırdığım görsellerdeki "t" seslerini bulduk. Yazılışını gösterdim. Parmağımızla havada ve sıranın üzerinde yazdı. Gözlerimizi kapatıp yazdık. Hazırladığım çalışma kağıdına "t" yazdık. "t" sesini birleştirme çalışmasını defterlerine yaptırdım. Artık yavaş yavaş fotokopiyi azaltıp defter üzerinde çalışma yapacağız.

Öğleden sonraki serbest etkinlikler dersimizde "t" sesi kartını krapon kağıdı ile süsledik. Sınıfımızın zeminine "t" sesini boyadım. Son dersimizde ön bahçede yakan top oynadık. İsteyen öğrenciler ip atladılar.
Öğretmen arkadaşlarımızın sınıflarında kullanabileceği bir etkinlik : Öğrenci çiçekleri
Ben oturma planı olarak düşünmüştüm ama daha sonra sınıf mevcuduna çevirdim.Sınıf mevcudunu görsel bir şekilde göstermek için hazırladığım "öğrenci çiçekleri" taslağına aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz. Taslakları A4 boyutundaki fon kartonlarına çıktı alıp çizgilerinden kesiniz. Ortalarınada öğrencilerin fotoğraflarını yapıştırınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder