9 Ekim 2014 Perşembe

"e" ve "l" seslerini birleştirerek yeni heceler ve kelimeler oluşturmaya devam ediyoruz. Dün yaptığımız çalışma kağıtlarını yetiştirememiştik. Bunları ödev olarak vermiştim. İlk dersimizde ödevleri kontrol edip, tek tek öğrencilere ödevdeki metinlerden birkaç kelime okuttum. Kalan dersimizde Hayat Bilgisi'nden kişisel temizliğimizle ilgili konuyu çalıştık. Kitabımızdaki etkinliklerden birisini sınıfta yaptık. Diğerini ödev olarak verdim.

İkinci dersimizde "e" ve "l" seslerini birleştirmeyle ilgili bir video izledik. Hazırladığım slayttan yeni heceler ve kelimeler okuduk. Oluşturduğumuz "le" ve "elle" ile ilgili çalışma kağıdını yaptık. Öğrencileri sırayla tahtaya kaldırıp öğrendiğimiz "el" "ele" "elle" "le" "lel" "lele" hece ve kelimelerini yazdırdım. Daha sonra tahtada karışık olarak yazılmış hece ve kelimeleri buldurup parmaklarıyla silmelerini istedim. Hazırladığım çalışma kağıtlarına ulaşmak için "dosyalar" sayfasına bakabilirsiniz.

Öğleden önceki son dersimizde matematikten örüntüler konusunu tekrar etmek amacıyla kes-yapıştır etkinliği yaptık.


Kağıttaki varlıkları kesip kendi belirledikleri kurallara göre sıraladılar. Bazı öğrencilerin yaptıkları sıralamanın nasıl olduğunu bilgisayardan gösterdim. Hataların olup olmadığını sordum. Var ise hataları düzeltip örüntünün nasıl olması gerektiğini çalıştık.

Öğleden sonra ilk dersimizde kes-yapıştır etkinliği yaptık. Önceden bu tür çalışmaları sade bir şekilde yapıyorlardı. Bugün çalışmalarımıza kendimizden bir şeyler kattık. Etkinliklerimiz için fon kartonları kullanıyoruz. Kartonların bir kısmı yarım kalıyordu. Yapılan çalışmaya göre boş olan yerlere resimler yaptık.Son dersimizde okulumuz arka bahçesinde oyunlar oynadık.







Biraz zamanımızı alsada bugün okul çıkışında panolarımız geldi. Yeni panolarımız öğrencilerimizin yaptıkları çalışmaları sergilemek için daha elverişli oldu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder