14 Ekim 2014 Salı

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladım. Ödevini kontrol ettiğim her öğrenciye deftere yazılması gereken kelimeleri tek tek sordum. "e" ve "l" sesleri ile ilgili metin çalışmaları yapıp yarın "a" sesine geçeceğim. Ödev kontrolünden sonra Hayat Bilgisi'nden yeni konuya çalıştık. Sağım, solum, önüm ve arkam konularıyla ilgili bir etkinlikle dersimize başladık. Ortaya kullandığım bir sıra çektim. Öğrencilereden birini sıranın üzerine çıkardım. Daha sonra sırayla diğer öğrencileri arkadaşımızın sağına geç, soluna geç gibi komutlarla yerleşmelerini sağladım.Hatta etkinliği biraz daha ileri götürerek yerleşen bir arkadaşınızın sağına veya soluna geç komutları ile sıranın etrafında yerleşmelerini sitedim. En son oluşan kare buydu; :)
İkinci dersimizde sınıfımızın yerini tarif etme ile ilgili öğrencilerin konuşmalarını sağladım. Sınıfımızn yanında ve karşısında hangi sınıfların olduğunu tuvaletlerin yerlerini nasıl tarif edebileceğimiz hakkında konuştuk. Kitabımızdaki konuyla ilgili sayfayı çalıştık. Çalışma kitabı 23. sayfayı ödev verdim.

Üçüncü dersimizde kelime ve cümle tombalası oyunu oynadık. Önceden hazırladığım kelime ve cümleleri bir torbanın içine koydum. Öğrencilerden birini kaldırdım ve torbadan bir kağıt seçmesini istedim. Öğrencimiz seçtiği kağıdı okudu ve okunan kelime veya cümleyi diğer arkadaşları defterlerine yazmaya çalıştı. Kağıt seçen öğrencide tahtaya yazdı. 5 - 6 seçimden sonra etkinliğimizi bitirdik.

"e" ve "l" sesleri ile ilgili hazırladığım 4 sayfalık okuma kitapçığının 1 ve 2. sayfalarını öğrencilerim defterlerine zımbaladım. Önce herkes bu sayfaları kendisi sessiz ve sesli olarak okudu. Daha sonra hep beraber okumaya çalıştık. 1. sayfayı defterlerine yazmalarını istedim. Öğrenciler defterlerine yazarken sırayla yanıma çağırıp 1. sayfaları kendim okuttum. Evde bu metinleri sürekli okutup bakmadan yazmalarını sağlayalım.

Öğleden sonraki dersimizde matematik yaptık. "9" rakamıyla ilgili çalışma yaptık. Fasulye ve çubukları kullandık. Morpakampüsten 9 rakamının yazılışını gösterdim. Kitabımızdaki sayfayı yaptık. Çalışma kağıdını sınıfta yetişremediğim için ödev olarak verdim. Bugün metin çalışması zamanımızı çok aldı.

Son dersimizi arka bahçede yaptık. Öğrenciler istedikleri oyunu oynadılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder