14 Ocak 2016 Perşembe

Çarpma İşlemi Problemleri

İlk dersimize hayat bilgisinden kurallar konusuna bahsederek başladık. Kuralların neden gerekli olduğunu konuştuk. Yemek yerken uyulması gereken görgü kuralları hakkında sohbet ettik. Morpakampüsten konuyu çalıştık. Etkinliklerini yaptık. Çalışma kitabındaki konuyla ilgili etkinliği öğrencilerimiz çalışırken ödev kontrolünü yaptım.

İkinci dersimizde çalışma kitabındaki etkinliği tekrar ettik. Kitabımızdaki konuyu okuyup defterimize not yazdık konuyla ilgili.
Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Dün çarpma işlemi ile ilgili problem konusuna giriş yapmıştık. Bugün toplama ve çıkarma işlemlerinin de içinde olduğu problem çalışmaları yaptık. Kat problemlerinden bahsettik. Problemleri aşama aşama çözdük. Diğer dersimizde toplama, çıkarma ve çarpma işlemleri ile ilgili alıştırmalar yaptık. Öğrencilerimiz hepsi bu işlemleri şu anda yapabiliyorlar. Sadece hız olarak birbirlerinden farklılıkları var. Öğrencilerimizin bu işlemlerde hızlanabilmeleri için sürekli alıştırma yapmaları gerekiyor. Çarpma işleminin mantığı oturdu. Çarpım tablosunu ezberleme gibi bir çalışma yapmadığımız halde sayma becerisine hakim olan öğrencilerimiz sanki tabloyu ezberlemiş gibi kısa bir sürede işlemin cevaplarını söylüyorlar.
Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçeden sürüsü azalan çoban hikayesini okuduk ve anlattık. Hikayeyi hatırladık. Çalışma kitabındaki etkinlikleri tamamladık. Çalışma kitabındaki en önemli etkinlik olan olay sırasının üzerinde durduk. Etkinliği detaylı bir şekilde çalıştık. Yarın bu metni de bitireceğiz.

Son dersimizde dün çalıştığımız tangram etkinliğine devam ettik. Çalışmayı dün yapamayan öğrencilerime yardımcı olmaya çalıştım. Etkinliğini bitiren öğrencilerimiz süsleme ve boyama ile meşgul oldular. Kitap değişimi ve değerlendirmesini yaptık.

Dün veli toplantısından dolayı birinci grup ile kurs yapamamıştık. Bugün iki grubu da kursa aldım. Matematikten çarpma işlemi etkinlikleri ile Türkçeden okuduğunu anlama çalışmasını yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder