11 Ocak 2016 Pazartesi

İç Organlarımız - Çarpma İşlemi - Olayların Oluş Sırası

1. dönemin son haftalarına girerken senenin başında yaptığım planlamaya göre artık son konuları çalışmaya başladık. İlk dersimize hafta sonunu değerlendirme çalışması ile başladık. Hafta sonu için aile çalışması vermiştim Bu çalışmaların yapılışı hakkında konuştuk. Çalışmaları kontrol ettim. Çalışmalarda emeği geçen bütün velilerime teşekkür ederim. İleriye dönük çok güzel çalışmalar geldi. 3. ve 4. sınıfta da bu çalışmalardan faydalanacağız ve daha da detaylandıracağız.
İlk dersimizin kalan zamanında yapılan giysileri öğrencilerimiz giydi. Öğrencilerimi tahtaya kaldırarak önce vücudumuzun bölümlerini tekrar amacıyla gösterdim. Gövde bölümün göğüs ve karından oluştuğunu göstererek kavramaya çalıştık. Önce göğsümüzdeki organlarımızı gösterdik. Daha sonra karnımızdaki organlarımızı sıraladık. Hafta sonu için veridğim iç organlarımız çalışma kağıdı üzerinden konuyu aşama aşama çalıştık. Her organdan sonra kendi vücudumuzda organların yerlerini gösterdik. Çalışma etkinlikleri ile konuyu pekiştirdik. İlk teneffüste öğrencilerimiz okulda bu şekilde gezindiler. Diğer öğrenciler tarafındna bütün ilgi üstlerindeydi. :)

İkinci dersimizde morpakampüsün konu anlatımını kullanarak insan vücudu üzerinde kısa bir tekrar daha yaptık. Daha sonra konuyla ilgili defterimize not tuttuk.
Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten çarpma işlemi konusuna giriş yaptık. Bunun için önce bir problem durumu oluşturduk. Bardakları ve birim küpleri kullandık modellemek için. İstenilen bardak sayısı kadar masamıza bardak koyduk. Bardakların içine istenilen sayıda birim küp koyduk. Daha sonra bardaklardaki küplerin toplamını bulduk. Bunun için öğrencileirmiz 4 + 4 + 4 + 4 vs. gibi işlemler yaptılar. Birkaç örnekten sonra bu işlemin kolay yoldan yapılışı olarak çarpmayı kullanacağımızı kavradık. Çarpma işleminin okunuş şekilleri üzerinde alıştırmalar yaptık. Daha sonra ritmik sayma panosunu kullanarak ve parmaklarımız yardımı ile istenilen iki sayının çarpımını nasıl yapılacağını anlattım. Defterimize konuyla ilgili aşama aşama not tuttuk. Alıştırmalar yaptık. Alıştırmalar için öğrencilerimi tahtaya kaldırdım ve işlemlerin yapılışını anlattırdım. 

Her zaman söylediğim gibi sayı becerisi iyi olan bu konuyu kavrayan, ileri ve geri saymayı çok iyi yapan öğrencilerimize için bu işlemleri yaptırmak ve kavratmak çok kolaydır. Ritmik saymaya 0'dan başlayarak saymaktan ziyade herhangi bir sayıdan başlayıp ileri ve geri sayma şeklinde mutlaka yaptırılmalıdır. Öğrenciler birkaç sayma aşamasından sonra aradaki ilişkiyi farketmelidirler. Ayrıca sayılar arasındaki büyüklük küçüklük ilişkisi ile yuvarlama ve sıralama konularıda mutlaka iyice kavratılmalıdır. Bu konularda sıkıntısı olan öğrencilerimiz dört işlemi yapmakta zorlanırlar ve bu da ilerleyen konularda temel oluşması için sıkıntı yaratacaktır.
Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçeden olayların oluş sırası ile ilgili anlama bilgisi konusuna çalıştık. Bunun için önceden hazırladığım Nasrettin Hoca fıkrasını okuduk. Fıkrayı birkaç öğrencime anlattırdım. Daha sonra fıkrayla ilgili hazırladığım dört tane görseli öğrencilerime verdim ve defterlerine yapıştırdılar. Bu görselleri olayın başlangıcından bitişine doğru sıralandırdık. Görsellerin altına önce, sonra, daha sonra gibi ifadeler ile her görsel için birer cümle yazdık. Konuyu açıkladıktan sonra defterimize kısaca not tuttuk. 
Bu konu anlam bilgisinin en önemli konularından birisidir. Çünkü ilerleyen zamanlarda paragrafta anlama geçtiğimizde verilen cümlelerden anlamlı bir bütün oluşturma çalışmalarının temelini oluşturur. Paragraf konusunun belki de en zor kısmı karışık verilen cümlelerden anlamlı bir bütün oluşturma ya da anlamı bozan cümleleri bulup yer değiştirme gibi konulardır. 

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile Türkçe ve matematik kursu yaptık. Matematik kursunda problem çözme çalışması yaptık.Türkçeden olayların oluş sırası ile ilgili 2 sayfa çalışma kağıdı üzerinden etkinlik yaptık. Eş sesli kelimeler ile ilgili genel tekrar testi çözdük.

1 yorum:

  1. Defterlerine yapıştırdığınız resimleride sitenizde aylaşabilir misiniz?

    YanıtlaSil