13 Ocak 2016 Çarşamba

Tangram Çalışması (Köpek)

İlk dersimize kısa bir değerlendirme çalışması yaparak başladık. Özellik davranış değerlendirmesi üzerinde durduk. Dersimize hayat bilgisi ile devam ettik. İç organlarımızı hatırlamak ve görevlerini tekrar etmek için model üzerinden çalışmalar yaptık. Bilgilerimizi tekrar etmiş olduk. Çalışma kitabından konuyla ilgili etkinliği öğrencilerim çalışırken bireysel olarak ödev kontrolünü yaptım.

İkinci dersimizde sağlıklı olmak için neler yapılması gerektiğini çalışmaya başladık. Kişisel bakım ile ilgili soru cevaplar yaptık. Beslenme ve spor yapmanın önemi üzerinde konuştuk. Bu konuyu önceden defterimize not olarak yazdığımız için çalışma kitabındaki etkinlikleri çalıştı. Defterimize konuyla ilgili not tutmadık.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Bugün çarpma işlemiyle ilgili basit problem örneklerine başladık. Problemleri okuma ve anlama çalışması yaptık. Aşama aşama şekillendirme ve toplama ile birlikte çarpma işlemini de kullanarak çözüm yaptık. Bugün verdiğim ev çalışmasındaki problemlerin çözümleri defterimizdeki çözümler gibi yapılmalıdır. Gerekli şekillendirme, toplama işlemi ile çözüm ve toplama işlemini çarpma işlemine dönüştürme şeklinde yapılmalıdır. Dersimizin kalan zamanında öğrencilerimizi tahtaya kaldırarak hepsine çarpma işlemi yaptırdım. İşlemleri yaptırırken hepsine anlattırdım. Şu anda sınıfımızda çarpma işlemini anlamayan yapamayan kalmadı. Fakat öğrencilerimizin bu konuda hızlanmak için mutlaka ritmik saymaları öğrenmesi gerekiyor.
Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçeden sürüsü azalan çoban hikayesine çalışmaya devam ettik. takip ederek okuma çalışması ve anlatma çalışması yaptık. Çalışma kitabındaki etkinliklerine çalışmaya devam ettik.

Son dersimizde tangram çalışması yaptık. Geçen sene bu çalışmaya başlamıştık fakat devamını getiremedik. Geçen sene kedi tangramı ile başlamıştık çalışmamıza. Öğrencilerime yapacakları çalışmayı tekrardan hatırlatmak için anlattım. Tangram parçalarını gösterdim ve bilgisayardan nasıl yaralanacağımızı gösterdim. Öğrencilerime tangram parçalarını verdim ve bilgisayardan tangram köpek çalışmasını açtık. Parçaları kullanarak köpeği oluşturmaları istedim. Gerekli ipuçlarını bilgisayardan gstererek bu tür çalışmaların nasıl yapılması gerektiğini kavratmaya çalıştım.


 Renkli olan parçaları kendim düzenledim ve bunlar dağınık haldeydi. Öğrencilerime kırmızı renkli olan köpeği parçaları kullanarak yapmaları istedim. Biraz zaman verdim. Çalışmaya yeni başladığımız için biraz zorlandılar. Köpeğin ayaklar, kafası ve kulaklarının hangi parçadan oluşacağını sordum ve bu parçaları ayırdık. Geriye kalan 3 parça üçgen ile gövdeyi oluşturmalarını istedim. Her aşamada belli bir zaman verdim. Gövdeyi oluşturan öğrencilerimiz diğer parçaları rahatlıkla yerleştirip kağıda çizdiler. çalışmaya yarın devam edeceğiz.
Bugün dönem sonu veli toplantısı yaptığımız için birinci grup öğrencilerimiz ile kurs çalışması yapmadık. Yarın bütün öğrencilerimiz kursa katılacaklardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder