21 Ocak 2016 Perşembe

Çarpma İşlemine Göre Problem Kurma

İlk dersimize hayat bilgisi ile başladık. Dün yaptığımız hayat bilgisi dersimnde ev kuralları ve ailemizdeki bireylerin görev ve sorumluluklarını çalışmıştık. Aile çalışması olarak öğrencilerime ev kuralları ile ilgili bir etkinlik yapmalarını ve kendi evlerinde aileleri ile birlikte ev kurallarını oluşturmalarını istemiştim. İlk dersimizde çalışma kitabındaki etkinliği öğrencilerim çalışırken ödev kontrolünü yaptım.

İkinci dersimizde hayat bilgisinden iç organlarımız konusunu tekrar ettik. Vücudumuz ile ilgili test çözdük. Bilgilerimizi hatırladık.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde problem kurma çalışmalarına devam ettik. Dün toplama ve çıkarma işlemlerine göre problem kurma çalışmaları yapmıştık. Bugün iki aşamalı problem kurma çalışması ve çarpma işlmei gerektiren problem kurma çalışması yapmaya başladı. Birkaç örneği tahtada açıkladıktan sonra öğrencilerim çalışmalarını yapmaya başladı. Bireysel olarak hataları ve nasıl düşünmeleri gerektiğini gösterdim. Öğrencilerim büyük bir kısmında konu anlaşıldı. Ufak tefek hatalarımız olsada zamanla bu konunun üstesinden geleceğiz. Problem kurma kazanımını edinen öğrenciler çok rahat bir şekilde problem çözeceklerdir.
 
Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçeden Sağlık Mutluluktur şiirinin okuma çalışmasını yaptık. Çalışma kitabındaki etkinlikleri tamamladık. Şiiri tamamladık.

Son dersimizde serbest çalışma yaptık. Kitap değişimi ve değerlendirmesini yaptık.

Okul çıkışı ikinci öğrenci grubumuz ile matematik kursu yaptık. Çarpma işleminde 1 ve 0'nın etkisini çalıştık. Çarpma işleminde çarpanların yerlerinin değişebileceğini kavramaya çalıştık. Konuyla ilgili çalışma kağıtları üzerinden etkinlikler yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder