18 Ocak 2016 Pazartesi

Karşılaştırmalar - Matris Yöntemi İle Çarpma

Bugün Türkçe dersinde karşılaştırma bildiren ifadeler konusuna çalışıldı. Gelmeyen öğrencilerimiz ödevlerini yapabilecek durumda ise aşağıdaki örnek çalışmayı inceleyip ödevlerini yapabilirler.
İlk dersimize hafta sonu değerlendirme çalışması ile yaptık. Hafta sonu ödevleri, yapılan çalışmalar ve tekvando kursu çalışmaları ile ilgili kısaca sohbet ettik. Hafta boyunca yapılacak çalışmalar hakkında konuştuk. İlk dersimize Türkçe ile başladık. Türkçeden sağlık konusu ile ilgili kitaptaki şiiri öğrencilerim defterlerine yazarken bireysel olarak hafta sonu ödevlerini kontrol ettim. Hatası olan öğrencilerime yardımcı olmaya çalıştım.

İkinci dersimizde hayat bilgisi yaptık. Hafta sonu için verdiğim aile çalışmasını (büyüklerimizin çocukluğu) okumak isteyen öğrencilerimiz bu etkinliklerini okudular. Bu etkinliği yaparken nelerden yardım aldıklarını konuştuk. Geçmişi öğrenmek için kimlerden bilgi alabileceğimizi, fotoğraf albümlerinin bu konudaki önemi üzerinde soru cevap yaptık. Kitabımızdaki konuyu çalıştık. Sorularını yanıtladık. Morpakampüsten konuyla ilgili çalışmalar yaptık. Defterimize not tuttuk.
Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten çarpma işlemi ve diğer işlemlerinde içinde olabileceği problem çözme çalışması yaptık. Daha sonra matris yöntemini kullanarak görsel algıyı destekleyen çarpma işlemi etkinlikleri yaptık. Öğrencilerimize bunu kareleri kullanarak çarpma işleminin nasıl yapılacağını daha doğrusu nasıl gösterileceğini anlattım. Bilgisayarı kullanarak birkaç tane örnek yaptık. Daha sonra tahtaya yazdığım işlemleri öğrencilerim defterlerinde göstermeye çalıştılar. Matris yöntemi ile yapılan bu çalışma ilerleyen zamanlardaki alan kavramı ve şekillerin alanlarını bulmayla ilgili konunun temelini oluşturmaktadır.
Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçeden karşılaştırma bildiren ifadeler üzerinde çalışma yaptık. Bunun için öğrencilerim defterlerine tavşan ve kaplumbağanın olduğu bir görsel yapıştırdılar. Bu görsel üzerinden benzerlik ve farklılık kavramını tekrar edip düşüncelerimizi cümleler halinde yazmaya çalıştık. Konuyla ilgili not tuttuk.
Son dersimizde öğrencilerim serbest çalışırken kitap değişimini yaptım. Dönem boyunca okunan kitapların sayısını öğrencilerime söyledim. Bu hafta okunan kitaplar 2. dönem olarak karneye işlenecektir.

Okul çıkışı birinci grup ile matematik kursu yaptık. Çarpma işlemi ile ilgili çalışma kağıtları üzerinden etkinlikler yaptık. Toplama ve çıkarma işlemi ile ilgili problem kurma çalışması yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder