29 Ocak 2016 Cuma

Yaratıcı Drama (Bireylerarası İletişim Ve Etkileşim)



Tema: Bireylerarası iletişim ve etkileşim
Kazanımlar:
*İletişim ve etkileşim kumada istekli olur.
*İçinde bulunduğu grupla sağlıklı etkileşim kurar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, siyah ve kırmızı fon kartonlarından hazırlanmış daire çizimleri
 
ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
1) Parmaklarım
         Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dururlar. Öğretmenin komutuyla beraber parmak oyunları oynanır.
         “Sağ elimde beş parmak (Sağ elin beş parmağı gösterilir.) Sol elimde beş parmak (sol elin beş parmağı gösterilir.) Sen de istersen say bak. Say bak, sayy bak, sayyyy bak. Bir-iki-üç-dört-beş (Sağ elin parmakları sırayla açılarak sayılır.)
Bir-iki-üç-dört-beş (Sol elin parmakları sırayla açılarak sayılır.) Hepsi eder on parmak (Her iki elin parmakları açılarak gösterilir.) Sen de istersen say bak. Say bak, sayy bak, sayyy bak. Bir-iki-üç-dört-beş-altı-yedi-sekiz-dokuz-on (Her iki eldeki parmakların tümü sırayla açılarak sayılır.)”
         “Benim on parmağım var. (İki elin parmakları açılarak gösterilir.) Tümüyle benim. ( Eller, parmaklar açık olarak göğüste kavuşturulur.) Onlarla ben her şeyi yaparım. Sımsıkı kapar. (Her iki el yumulur.) Kocaman açarım. (İki elin parmakları açılır.) Birbirine kavuştururum. (Eller kavuşturulur.) Arkama saklarım. (Eller arka saklanır.) Yukarıya kaldırır. (Kollar yukarıya gerinerek kaldırılır.) Aşağıya indiririm. (Kollar bedenin iki yanına sarkıtılır.) Sonra kucağımda dinlendiririm. (Eller rahatça kavuşturulup kucağa konur.)”

2) Parmak Yakalama
         Öğrenciler sınıfın ortasında daire şeklinde ayakta dururlar. Sağ ellerinin işaret parmaklarını dik olarak havada tutarlar. Sol elleri ise açık bir şekilde yanlarındaki öğrencinin işaret parmağının üstüne gelecek şekilde havada tutarlar. Öğretmenin komutuyla beraber öğrenciler işaret parmaklarını yandaki arkadaşına yakalatmadan indirirken sol elleri ile diğer yanındaki arkadaşının işaret parmağını yakalamaya çalışır. Sağ parmağı yakalanan öğrenci (yandaki arkadaşının parmağını yakalamış olsa bile) oyundan çıkar. Oyun üç kişi kalıncaya kadar devam ettirilir.

3) Eşini Bul
         Öğrenciler sınıfın ortasında ikişerli eş olurlar. Öğretmen vücudunu kullanarak öğrencilerin hep beraber yapabileceği bir ritim hareketi belirler. Öğretmenin komutuyla beraber öğrenciler ritim tutarak sınıfın ortasında yürürler. Öğretmenin “eşini bul” komutuyla beraber ritim tutmayı bırakıp eşlerini bulmaya çalışırlar. Eşini bulan öğrenciler el ele tutuşup çömelirler. Geç oturan çift oyundan çıkar.

4) At Yarışı
         Öğrenciler birbirlerine yakın bir şekilde daire şeklinde ayakta durular. Öğretmen at yarışının belli bazı hareketlerini öğrencilere göstererek anlatır:
         Hareketler:
         - Dizlere vurmak
         - Solundaki ve sağındaki kişinin dizlerine vurmak
         - Zıplamak
         - Zıplamak ve suyun üstünden atlamak
         - Solda ve sağda kız/erkek var (El sallama)
         - Solda ve sağda fotoğrafçı var (Gülümseyerek poz verme)
         - Fotofiniş (Komik bir biçimde durup gülümsemek)
Daha sonra öğretmen bütün hareketleri öğrencilere karışık bir şekilde ve hızlı bir şekilde yaptırır. At yarışı başlar:
         * At yarışındayız ve başlangıç çizgisine doğru ilerliyoruz.
         * Başlangıç çizgisi tam önümüzde
         * Başla! (Dizlere vurarak). Atlar koşmaya başlıyor. (Yerinde koşma hareketi yapılır.)
         * Atlar sola ve sağa dönüyor. (Solundaki ve sağındaki kişinin dizlerine vurarak.)
         * Önümüze bir engel çıktı. Zıpla!
         * Önümüze bir engel ve su birikintisi çıktı. Zıpla ve suyun üstünden atla.
         * Sağda ve solda bir kız/erkek var. (Herkes sağına ve soluna dönerek el sallar.)
         * Sağda ve solda bir fotoğrafçı var. (Herkes sağına ve soluna dönerek gülümseyerek poz verir.)
         * Yarışın son saniyeleri…. İşte fotofiniş! (Herkes komik bir biçimde durur ve gülümser.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

         *Öğrencilere birer kağıt verilerek “şimdiye kadar yaşamınızda en mutlu olduğunuz durum ya da olay nedir, düşünün ve elinizdeki kağıtlara en fazla 3 cümle ile yazın” diyerek öğrencilere yeterli süre verilir. Öğrencilere kağıtlara isimlerini yazmazlar. Kağıtlar katlanarak bir kutunun içine atılır. Öğretmen kağıtları karıştırarak gönüllü öğrencilerden kutudan bir kağıt seçmeleri istenir. Kendi kağıdını seçerse bırakıp başka kağıt seçer. Kağıtta yazan durumu kendilerininmiş gibi canlandırmaları istenir.

         * Doğaçlama: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen kişiliklerdeki karşıtlıklarla ilgili bir doğaçlama konusunu gruplara verir. Gruplardan konuya çalışmaları için yeterli süre verilir. Daha sonra çalışmalar sergilenir.
“İki öğrenci birbirlerinin karneleri hakkında konuşuyorlar. Birinci öğrencinin amacı; çok başarısız bir öğrenci, sınıf geçmenin hiç de zor olmadığı kimi derslerden bile zayıf almış. İkinci öğrencinin amacı; çok başarılı bir öğrenci, sınıf geçmenin oldukça zor olduğu çoğu dersten en iyi notu almış.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)

         *Öğrencilerin  yapılan çalışma hakkında duygu ve düşünceleri alınır. Bir grup içinde diğer kişilerle nasıl iletişim kurulması gerektiği, iletişim ve etkileşimin önemi üzerinde durulur.
         *Kırmızı ve siyah kartonlara çizilmiş daireler kesilerek uygun şekillerde tahtaya yapıştırılır ve birleştirilir. Öğrencilerden bir uğur böceği oluşturmaları istenir. Öğrencilerin seviyeleri göz önüne alınarak yapılacak şeklin resmi tahtanın bir köşesine asılabilir. Bu çalışma üçgen, kare, beşgen gibi daha zor şekillerle de yapılabilir.
        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder