16 Ocak 2016 Cumartesi

Yaratıcı Drama (Duygular Ve Düşüncelerimiz)



Tema: Duygu ve düşüncelerimiz
Kazanımlar:
*Duygu ve düşünceleri arasındaki ilişkiyi fark eder.
*Duygu ve düşüncelerini ifade eder.
*Farklı durumlarda farklı duygu ve düşüncelere sahip olabileceğini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Duygularla ilgili fotoğraflar, müzik, top

ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)

         *Öğrenciler sınıfın ortasında serbest olarak yürümeye başlarlar. Öğretmenin komutuyla kızgın kumda yürüme, bataklıkta yürüme, yüksek topuklu ayakkabılarla yürüme, cam kırıklarının arasında yürüme çalışmaları yapılır. Duygu yürüyüşü (öfkeli, telaşlı, dalgın, mutlu, hüzünlü olduklarını hayal ederek yürüme) yapılır.

1) Eşinden Uzak Dur
         Öğrencilere ikişerli gruplara ayrılırlar. Müzik eşliğinde dans etmeleri istenir. Müzik durdurulduğunda eşler sınıf içinde birbirlerinden en uzak yere gitmeye çalışırlar. Müzik tekrar başlatıldığında eşler birleşerek tekrar dans etmeye başlarlar. Oyun belli bir süre sonra bitirilir.

2) Sayma
         Öğrenciler çember şeklinde dizilirler. 1’den 10’a kadar sayma çalışması yapılır. Saymaya başlayan kişi 1 der ve çemberdeki herhangi bir kişi 2 der. Böylece sayma işlemi devam ettirilir. Eğer aynı anda iki kişi aynı sayıyı söylerse oyun biter ve tekrar başa dönülerek 1’den başlanır. Oyunu zorlaştırmak için öğrenciler karışık bir şekilde de dizilebilirler.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

         *Öğrenciler 4 ayrı gruba ayrılırlar. Öğretmenin önceden hazırladığı kızgın, mutlu, korkmuş ve şaşkın ifadeleri gösteren fotoğraflardan her biri gruplara dağıtılır. Gruplardan kendilerine verilen fotoğrafları anlatan bir canlandırma yapacakları istenir. Çalışma sırasında fotoğraftaki ifadeye gelindiğinde o anda donup kalmaları gerektiği belirtilir ve diğer öğrencilerden gerçekten o duyguyu yansıtıp yansıtmadıkları sorulur.

* Doğaçlama: Öğrencilerden 5 ayrı grup oluşturulur. Gruplara konuları verilir. Yeterli süre verildikten sonra öğrenciler sunumlarını sergilerler.
1.Grup: Bir partide üzerine içecek dökülmüş birisi
2.Grup: Yıllar sonra en sevdiği arkadaşı ile karşılaşmış birisi
3.Grup: Sokakta bir köpek tarafından kovalanan birisi
4.Grup: Futbol maçında yanlışlıkla karşı tribüne oturmuş birisi
5.Grup: Farklı bir düğün salonuna giren damat 

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)

         *Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. İstasyon tekniği kullanılarak her gruptan duygu çalışması yapmaları ve yarım kalan işe katkı sağlamaları istenir.
         Resim: Mutluluk masası
         Şiir: Hüzün masası
         Öykü: Korku masası
         Şarkı: Öfke masası
         *Çalışmalar hakkında öğrencilerin duygu ve düşünceleri alınır.
         *Öğrenciler çember şeklinde sınıfın ortasında dizilirler. Öğretmen bir öğrenciye top verir ve duygu durumlarında kendilerini nasıl ifade ettikleri ve davrandıklarını söylemelerini ister. Çalışmayı yapan öğrenci topu farklı bir arkadaşına atar ve oyun bu şekilde devam ettirilir.
         *Öğrencilerin arkadaşlarıyla ilişkilerinde sevginin ne kadar önemli olduğu üzerinde durulur ve aralarında iyi ilişkiler geliştirmelerinin önemi üzerinde durulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder