4 Ocak 2016 Pazartesi

Yönleri Öğreniyorum - Ajanda Kullanımı

İlk dersimize hafta sonu tatilini değerlendirme çalışması ile başladık. Sohbet ettik. Hafta içi neler yapacağımızı konuştuk. Geçmişte okuttuğum 4.sınıfta ajanda kullandırmaya özendirmiştim öğrencilerimi. Ajanda kullanmayı sürekli hale getiren öğrencilerimiz daha derli toplu ve planlı çalışmaya başlamışlar ve o gün yaptıkları işleri kısaca günlük tutar gibi not etmişlerdi. Ajanda kullanımıyla ilgili yapacaklarımızı kısaca anlattım fakat getirmeyen bazı öğrencilrimiz olduğu için öğleden sonraki derste uygulamalı olarak anlattım. Kalan zamanımızda hayat bilgisine başladık. Hayat bilgisinden yönler konusuna giriş yaptık. Öğrencilerime; Dünya, Güneş ve Ay hakkında sorular sordum. Uzay hakkında bildiklerimizi kısaca tekrar ettik. Dünya'nın hareketlerini hatırladık. Sonuçlarını tekrar ettik. Daha sonra öğrencilerime Güneş'in hareketi olup olmadığını sordum. Bu konu hakkında beyin fırtınası yaptık. Gündüz neden Güneş'i hareket ediyormuş gibi gördüğümüzü sordum ve bunun üzerinde konuştuk. Konuyu görseller ile destekledik.

İkinci dersimize Güneş'in doğuşuna göre yön bulmayı öğrendik. "Gölge" teriminin üzerinde durduk. Etkinlikler ile desteklediğim için öğrencilerimin büyük bir kısmı bu konuyu anladı. Hatta görsel çalışmada bazı öğrencilerimiz Güneş'in doğuşu ve batışı zamanındaki gökyüzünün nasıl bir renge büründüğünü bile göstermişler. Tabi bu öğrencilerimiz bu detayı önceden bildikleri için yapabildiler.Bütün öğrencilerime bu çalışmayı yaptırdım. Daha sonra yönlerin kağıt üzerinde vaya haritalarda nasıl gösterildiğini tahtaya çizdim. Bu çizime göre önceden hazırladığım yönler konusuna giriş için çalışma kağıdını öğrencilerime verdim. Gerekli açıklamaları yaptıktan sonra öğrenciler etkinlikleri çalışmaya başladılar. Hafta sonu ödevlerini bu sırada bireysel olarak kontrol ettim. Kalan zamanımızda çalışma kağıdındaki etkinliklerin hepsini öğrencilerime yaptırdım. Hatası olanlar bildilerini gözden geçirdiler. Teneffüste bütün öğrencilerimize yönleri Güneş'e göre nasıl bulunacağını tekrar gösterdim.
 

Üçüncü dersimizde hayat bilgisi defterine yönler konusuyla ilgili not tutma çalışmasını yaptık.
Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematik ders ve çalışma kitabından uzunlukları tahmin etme konusuna değindik. Çalışma kitabındaki etkinlikleri yaptık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde öğrencilerime ajanda kullanımı hakkında bilgi verdim. Önce ajandanın içeriğini öğrendik ve ne amaçla kullanacağımız hakkında bilgi verdim. Evde öğrencilerimiz mutlaka kişisel bilgiler bölümüne gerekli bilgileri yazmalıdır. Daha sonra ajandanın aylara ve günlere bölündüğünü her sayfanın bir günü gösterdiğini tarihine uygun olarak aksatmadan çalışmamızı yapmamız gerektiğini anlattım. Öğrencilerimiz yatmadan önce 3 - 5 cümle ile o gün boyunca özellikle ders çalışmalarında neler yaptıklarını yazacaklar. Yönleri öğrendik, uzunluk konusunu tekrar edip alıştırmalar yaptık vb. madde madde yazacaklar. İleri tarihleri için önemli olan işlerimizi yazacağımızı anlattım. Birkaç hafta içinde bu uygulamamız oturacaktır. Her cuma ajandaların kontrolünü yapacağız.

Son dersimizde parçalı görsel çalışma etkinliğine başladık. İlk aşamamız olan boyama çalışmasına başladık. Fakat yeterli zamanımız olmadığı için yarın çalışmamıza kaldığımız yerden devam edeceğiz.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile Türkçe ve matematik kursu yaptık. Türkçeden cümlede anlam bilgisiyle ilgili çalışma kağıtlarından tekrar yaptık. Matematikten problem çözdük. Geometrik şekiller konusuyla ilgili çalışma kağıdı üzerinden etkinlik yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder