19 Ocak 2016 Salı

Sağlık Mutluluktur - Sudoku Çalışması

İlk dersimize sağlıkla ilgili kısaca sohbet ederek başladık. Dün türkçe kitabımızdaki şiiri defterimize yazmıştık. Öğrencilerim defterlerinde gösterdiğim yerlere şiir ile ilgili görsel çalışma yaptı. Ödev kontrolünü yaptım. Ödevlerde hatası olan öğrencilerime yardımcı olmaya çalıştım.

İkinci dersimizde Türkçe yapmaya devam ettik. Sağlık mutluktur şiirine başladık. Şiirin görsel okuma çalışması yaptık. Resimler hakkında düşüncelerimizi yazdık. Şiiri takip ederek okuduk. Sırayla okuma çalışması yaptık. Şiirin hece çalışmasını yaptık. Kıta, mısra, şair gibi kavramları tekrar ettik. Şiirin konusu hakkında soru cevaplar yaptık. Çalışma kitabındaki etkinliklerden birkaçını tamamladık.

Üçüncü ve dördüncü dersimiz İngilizce idi. İngilizceden tekrar çalışmalarına devam edilmiş.

Öğleden sonraki ilk dersimizde sudoku çalışması yaptık. Öğrencilerime hazırladığım kolay düzeydeki bir sudokunu bilgisayardan açtık. Çözüm mantığını öğrencilerime sorular sorarak anlatmaya çalıştım. Sudoku çalışması yaptırak öğretmen arkadaşlarımıza tavsiye olarak; öncelikle vereceğiz çalışmanın etrafında boşluklar olsun.Çünkü bazı öğrencilerimiz unutmamak için not alıyorlar sayıları. Satırlar ve sütunlardaki sayılardan başlamak yerine kalın çerçeveli 9 kutunun bulunduğu çerçevelerden başlamak daha kolay geldi öğrencilerimize. Ben ilk önce yata ve dikey olarak anlatmıştım zorlandılar. Daha sonra tahtaya çizip kalın çerçeveler üzerinde anlattığımda anlaşıldı. Serbest etkinlik derslerinde sudoku çözmek isteyen öğrencilerim için çok fazla bulmaca hazırladım.

Son dersimizde serbest çalışma yaptık. Kitap değişimi ve değerlendirmesini yaptık.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile çarpma işlemi ile ilgili çalışma kağıtları üzerinden etkinlikler yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder